TŮMA, František. Multimodalita a výzkum interakce ve výuce : metodologické aspekty. In Vyžádaná přednáška pro doktorandy na Ústavu pedagogických věd FF MU. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Multimodalita a výzkum interakce ve výuce : metodologické aspekty
Authors TŮMA, František.
Edition Vyžádaná přednáška pro doktorandy na Ústavu pedagogických věd FF MU, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) multimediální konverzační analýza; interakce; transkripční konvence
Changed by Changed by: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Changed: 13/2/2022 21:43.
Abstract
Cílem přednášky je představit multimodální konverzační analýzu jako teoretický a metodologický rámec pro zkoumání výukových interakcí. Přednáška se zaměřuje na metodologické aspekty relevantní z hlediska pedagogického výzkumu, zejména pak na otázky související s orientací účastníků k přítomnosti záznamové techniky, s transkripčními konvencemi a zachycením různých modalit v přepisu, s použitím tělesných prostředků v interakci, s použitím materiálních prostředků v interakci, s velikostí kolekce a s institucionálními aspekty interakce.
PrintDisplayed: 1/9/2024 08:28