MATOUŠKOVÁ, Adéla, Irena PLUCKOVÁ a Kateřina KRATOCHVÍLOVÁ. Profesní portfolio a jeho přínos pro učitele. Online. In Petr Adamec, Michal Šimáně, Eliška Kovářová. Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2020. Úloha odborného vzdělávání v 21. století. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021, s. 87-94. ISBN 978-80-7509-781-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Profesní portfolio a jeho přínos pro učitele
Název česky Profesní portfolio a jeho přínos pro učitele
Název anglicky Professional portfolio and its benefit for teachers
Autoři MATOUŠKOVÁ, Adéla, Irena PLUCKOVÁ a Kateřina KRATOCHVÍLOVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, Sborník z mezinárodní konference ICOLLE 2020. Úloha odborného vzdělávání v 21. století, od s. 87-94, 8 s. 2021.
Nakladatel Mendelova univerzita v Brně
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7509-781-1
Klíčová slova česky Portfolio; profesní rozvoj; vzdělávání; učitel
Klíčová slova anglicky Portfolio; professional development; education; teacher
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 3. 2022 11:07.
Anotace anglicky
Public usually perceive the teaching profession as less valuable and even teachers themselves tend to underestimate it. Although according to research of the prestige of professions in the Czech Republic, the teaching profession is taking the fourth (academic teachers) and the fifth position (primary school teachers) (Tuček, 2019). The paper describes the portfolio as a possible tool for professional and even personal growth and for the evaluation of the quality of teachers work and increasing its prestige, also in a conjunction with its use in setting a standard of financial remuneration of teachers. The creation and integration of the professional portfolio into the self-assessment and assessment of teachers and schools is one of the international trends in education thus it play an important role in solving the problem of prestige of the teaching profession. Other part of the paper includes detection of current situation of using teaching portfolios by upperprimary school teachers and their awareness of its importance.
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 01:42