HARVÁNKOVÁ, Klára. Subjektivně vnímaná pracovní schopnost učitelů středních škol (Subjectively Perceived Working Ability Of Upper-Secondary School Teachers). In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno 13.–15. září 2021. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Subjektivně vnímaná pracovní schopnost učitelů středních škol
Name (in English) Subjectively Perceived Working Ability Of Upper-Secondary School Teachers
Authors HARVÁNKOVÁ, Klára.
Edition XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno 13.–15. září 2021, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) pracovní schopnost, učitelé, životní styl
Keywords in English work ability, teachers, lifestyle
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Klára Harvánková, Ph.D., učo 174503. Changed: 22/9/2021 13:30.
Abstract
Cílem příspěvku je na základě analýzy 14 polostrukturovaných rozhovorů představit první výsledky, které hlouběji odkrývají subjektivní vnímání a podporu pracovní schopnosti učitelů středních škol. Prvotní analýzy například ukazují, že pracovní schopnost je z pohledu středoškolských učitelů vnímána především jako vlastní zodpověd‑ nost, do které rozdílnou mírou vstupují další okolnosti jako je nezdravý životní styl učitelů SŠ, vyšší míra stresu či absentující zpětná vazba ze strany vedení.
Abstract (in English)
The aim of the paper is based on the analysis of 14 semi‑structured interviews to present the first results, which more deeply reveal the subjective perception and sup‑ port of the work ability of upper‑secondary school teachers. Initial analyses, for example, show that, from the point of view of upper‑secondary school teachers, work ability is perceived primarily as their responsibility, to which other cir‑ cumstances, such as the unhealthy lifestyle of secondary school teachers, higher level of stress, or absent feedback from management.
Links
MUNI/A/1245/2020, interní kód MUName: Kvalita ve škole (Acronym: Kva)
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 4/9/2024 02:20