OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou. In 29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2021. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1793503, author = {Obrovská, Jana and Svojanovský, Petr and Kratochvílová, Jana and Lojdová, Kateřina and Tůma, František and Vlčková, Kateřina}, booktitle = {29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno}, keywords = {student diversity; pre-service teacher education; pre-service teachers; ethnography}, language = {cze}, title = {Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou}, year = {2021} }
TY - CONF ID - 1793503 AU - Obrovská, Jana - Svojanovský, Petr - Kratochvílová, Jana - Lojdová, Kateřina - Tůma, František - Vlčková, Kateřina PY - 2021 TI - Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou KW - student diversity KW - pre-service teacher education KW - pre-service teachers KW - ethnography N2 - V tomto příspěvku se zaměřujeme na 1) přesvědčení a praktiky studentů učitelství při práci s žákovskou diverzitou během jejich praxí na základní škole a 2) jak je toto myšlení a jednání formováno realizovaným kurikulem vybraných kurzů na univerzitě. Aplikovali jsme tzv. vícemístnou etnografii, která umožňuje studovat propojení mezi souvisejícími prostředími, v nichž se vyskytuje zkou‐ maný jev. Ukazujeme, že studenti oscilují mezi zohledňováním individuálních vzdělávacích potřeb „výrazných“ žáků a prací s třídou jako celkem, tedy univer‐ zalizací výukového procesu. Přitom nevyužívají strategie a postupy perspektivní z hlediska adresování potřeb každého žáka ve třídě. ER -
OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA a Kateřina VLČKOVÁ. Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou. In \textit{29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno}. 2021.
|