OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA and Kateřina VLČKOVÁ. Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou (Ethnography of pre‐service teachers’ beliefs and practices with regard to working with student diversity). In 29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2021. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1793503, author = {Obrovská, Jana and Svojanovský, Petr and Kratochvílová, Jana and Lojdová, Kateřina and Tůma, František and Vlčková, Kateřina}, booktitle = {29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno}, keywords = {student diversity; pre-service teacher education; pre-service teachers; ethnography}, language = {cze}, title = {Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou}, year = {2021} }
TY - CONF ID - 1793503 AU - Obrovská, Jana - Svojanovský, Petr - Kratochvílová, Jana - Lojdová, Kateřina - Tůma, František - Vlčková, Kateřina PY - 2021 TI - Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou KW - student diversity KW - pre-service teacher education KW - pre-service teachers KW - ethnography N2 - V tomto příspěvku se zaměřujeme na 1) přesvědčení a praktiky studentů učitelství při práci s žákovskou diverzitou během jejich praxí na základní škole a 2) jak je toto myšlení a jednání formováno realizovaným kurikulem vybraných kurzů na univerzitě. Aplikovali jsme tzv. vícemístnou etnografii, která umožňuje studovat propojení mezi souvisejícími prostředími, v nichž se vyskytuje zkou‐ maný jev. Ukazujeme, že studenti oscilují mezi zohledňováním individuálních vzdělávacích potřeb „výrazných“ žáků a prací s třídou jako celkem, tedy univer‐ zalizací výukového procesu. Přitom nevyužívají strategie a postupy perspektivní z hlediska adresování potřeb každého žáka ve třídě. ER -
OBROVSKÁ, Jana, Petr SVOJANOVSKÝ, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, František TŮMA and Kateřina VLČKOVÁ. Etnografie přesvědčení a praktik studentů učitelství zaměřených na práci s žákovskou diverzitou (Ethnography of pre‐service teachers’ beliefs and practices with regard to working with student diversity). In \textit{29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno}. 2021.
|