B 2021

Jak měřit metakognici (nejen) u nadaných dětí

STRAKA, Ondřej

Základní údaje

Originální název

Jak měřit metakognici (nejen) u nadaných dětí

Název anglicky

How to measure metacognition (not just) in gifted children

Autoři

STRAKA, Ondřej

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 97 s. 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Typ výsledku

Odborná kniha

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Čítárna Munispace

ISBN

978-80-210-9905-0

Klíčová slova česky

metakognice, nadání, inteligence, měření, metody

Klíčová slova anglicky

metacognition, giftedness, intelligence, measurement, methods

Štítky

Munipress
Změněno: 22. 9. 2021 14:46, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

ORIG EN

V originále

Publikace se věnuje problematice měření metakognice, se zvláštním zřetelem na specifickou skupinu intelektově nadaných dětí. Stručně představuje samotný konstrukt metakognice, taxonomii metakognitivních jevů a vztah metakognice a intelektového nadání. Dále jsou pojednány a kriticky zhodnoceny nejdůležitější metody a techniky, které byly pro zjišťování metakognice vyvinuty. Monografie se zabývá jak metodami, při nichž jsou data o metakognici registrována souběžně s vykonáváním podnětového úkolu (tzv. on-line metody), tak metodami, kdy jsou data zaznamenávána až s určitým časovým odstupem (tzv. off-line metody). Nejobsáhlejší část publikace se pak zabývá problematikou různých metrik a indexů používaných k vyjádření úrovně metakognitivního monitorování.

Anglicky

The publication deals with the topic of measuring metacognition, with special emphasis on a specific group of intellectually gifted children. It briefly presents the construct of metacognition itself, its relation to intellectual giftedness, together with a taxonomy of metacognitive phenomena. Next, the most important methods developed to assess metacognition are discussed and critically appraised. The monography covers both the methods, in which the data are registered during the execution of the stimulus task (on-line methods), and the methods, where the data are recorded with some time lag (off-line methods). The most extensive part of the publication is devoted to the topic of various measures, used to express the level of metacognitive monitoring.
Zobrazeno: 1. 11. 2024 14:48