2021
Jak studenti učitelství opravují odpovědi žáků při výuce na praxi: od zaměření na učební materiál k zaměření na žáka
TŮMA, František a Kateřina LOJDOVÁZákladní údaje
Originální název
Jak studenti učitelství opravují odpovědi žáků při výuce na praxi: od zaměření na učební materiál k zaměření na žáka
Název česky
Jak studenti učitelství opravují odpovědi žáků při výuce na praxi: od zaměření na učební materiál k zaměření na žáka
Název anglicky
How pre-service teachers correct learner answers during their practicum: From orienting to teaching materials towards focusing focusing on the learner
Autoři
Vydání
29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 2021
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7392-367-9
Klíčová slova česky
opravování; interakce ve třídě; učební materiály; žákovská diverzita; výuka angličtiny jako cizího jazyka; konverzační analýza
Klíčová slova anglicky
correction; classroom interaction; teaching materials; student diversity; teaching English as a foreign language; conversation analysis
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 22. 9. 2021 20:12, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na opravování odpovědí žáků, jež představuje specifickou oblast praktik používaných studenty učitelství angličtiny na praxi. Konverzačněanalytický příspěvek vychází z videozáznamů výuky studentů učitelství a srovnává způsoby, jakými studenti učitelství opravovali odpovědi žáků při kontrole cvičení na začátku praxe a na jejím konci. Podrobný rozbor nahrávek ukázal, že zatímco na začátku praxe studenti učitelství během oprav spoléhali na formát cvičení v učebním materiálu, na konci praxe byl zřejmý příklon k učení žáků, jejich odpovědím a specifikům.
Anglicky
This paper focuses on the correction of learner answers, which represents a specific area of practices employed by pre‐service teachers of English in their school placement. This conversation analytic paper builds on video‐recordings of lessons taught by pre‐service teachers at the beginning and at the end of their school placement. The detailed analysis showed that whereas at the beginning the pre‐service teachers tended to rely on the task format in the teaching material, towards the end an inclination towards students’ learning, answers and specifics was observed.
Návaznosti
GA19-06763S, projekt VaV |
|