k 2021

Jak studenti učitelství opravují odpovědi žáků při výuce na praxi: od zaměření na učební materiál k zaměření na žáka

TŮMA, František a Kateřina LOJDOVÁ

Základní údaje

Originální název

Jak studenti učitelství opravují odpovědi žáků při výuce na praxi: od zaměření na učební materiál k zaměření na žáka

Název česky

Jak studenti učitelství opravují odpovědi žáků při výuce na praxi: od zaměření na učební materiál k zaměření na žáka

Název anglicky

How pre-service teachers correct learner answers during their practicum: From orienting to teaching materials towards focusing focusing on the learner

Vydání

29. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV), 2021

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7392-367-9

Klíčová slova česky

opravování; interakce ve třídě; učební materiály; žákovská diverzita; výuka angličtiny jako cizího jazyka; konverzační analýza

Klíčová slova anglicky

correction; classroom interaction; teaching materials; student diversity; teaching English as a foreign language; conversation analysis

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 22. 9. 2021 20:12, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na opravování odpovědí žáků, jež představuje specifickou oblast praktik používaných studenty učitelství angličtiny na praxi. Konverzačněanalytický příspěvek vychází z videozáznamů výuky studentů učitelství a srovnává způsoby, jakými studenti učitelství opravovali odpovědi žáků při kontrole cvičení na začátku praxe a na jejím konci. Podrobný rozbor nahrávek ukázal, že zatímco na začátku praxe studenti učitelství během oprav spoléhali na formát cvičení v učebním materiálu, na konci praxe byl zřejmý příklon k učení žáků, jejich odpovědím a specifikům.

Anglicky

This paper focuses on the correction of learner answers, which represents a specific area of practices employed by pre‐service teachers of English in their school placement. This conversation analytic paper builds on video‐recordings of lessons taught by pre‐service teachers at the beginning and at the end of their school placement. The detailed analysis showed that whereas at the beginning the pre‐service teachers tended to rely on the task format in the teaching material, towards the end an inclination towards students’ learning, answers and specifics was observed.

Návaznosti

GA19-06763S, projekt VaV
Název: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů
Investor: Grantová agentura ČR, Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů