CHLEBORADOVÁ, Barbora a Petr KOPEČNÝ. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s narušenou komunikační schopností. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 126 s. ISBN 978-80-210-9841-1. 2020.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s narušenou komunikační schopností
Název česky Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s narušenou komunikační schopností
Název anglicky Methodology of working with inclusive class collective with focus on pupils with impaired communication ability
Autoři CHLEBORADOVÁ, Barbora a Petr KOPEČNÝ.
Vydání 1., elektronické vyd. Brno, 126 s. 2020.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9841-1
Klíčová slova česky inkluzivní škola, vzdělávání, komunikace, komunikační schopnost, narušená komunikační schopnost, vývojová dysfázie, speciální vzdělávací potřeby, podpora komunikace
Klíčová slova anglicky Inclusive school, education, communication, communication ability, impaired communication ability, specific language impairment, special educational needs, communication support
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 24. 9. 2021 10:56.
Anotace
Metodická příručka se zabývá vzděláváním žáků s narušenou komunikační schopností v prostředí inkluzivní školy a možnostmi jejich podpory. Teoretická část přibližuje východiska pro komunikační proces a jeho narušení v širších souvislostech se zaměřením na školní věk a reflexi v běžné i výukové komunikační situaci. Výzkumná část nabízí výsledky šetření, které vyplývá z dlouhodobé spolupráce se dvěma základními školami inkluzivního typu, v nichž jsou vzděláváni žáci s různými formami speciálních vzdělávacích potřeb. V těchto školách byly po dobu jednoho školního roku v pravidelné frekvenci realizovány aktivity zaměřující se na posilování komunikativní kompetence a sociálních vazeb ve třídě, v níž jsou vzděláváni žáci s narušenou komunikační schopností.
Anotace česky
Metodická příručka se zabývá vzděláváním žáků s narušenou komunikační schopností v prostředí inkluzivní školy a možnostmi jejich podpory. Teoretická část přibližuje východiska pro komunikační proces a jeho narušení v širších souvislostech se zaměřením na školní věk a reflexi v běžné i výukové komunikační situaci. Výzkumná část nabízí výsledky šetření, které vyplývá z dlouhodobé spolupráce se dvěma základními školami inkluzivního typu, v nichž jsou vzděláváni žáci s různými formami speciálních vzdělávacích potřeb. V těchto školách byly po dobu jednoho školního roku v pravidelné frekvenci realizovány aktivity zaměřující se na posilování komunikativní kompetence a sociálních vazeb ve třídě, v níž jsou vzděláváni žáci s narušenou komunikační schopností.
Anotace anglicky
The theoretical part describes the bases for the communication process and its disruption in a broader context, focusing on school age and reflection in the current and educational communication situation. The research part offers the results of the survey, which results from long-term cooperation with two primary schools of inclusive type, in which pupils with different forms of special educational needs are educated. In these schools, precisely, in these classrooms in which pupils with impaired communication ability were educated, the activities aimed at strengthening communicative competence and social ties were carried out at regular intervals during one school year.
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 17:58