CHLEBORADOVÁ, Barbora and Petr KOPEČNÝ. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s narušenou komunikační schopností (Methodology of working with inclusive class collective with focus on pupils with impaired communication ability). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 126 pp. ISBN 978-80-210-9841-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s narušenou komunikační schopností
Name in Czech Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky s narušenou komunikační schopností
Name (in English) Methodology of working with inclusive class collective with focus on pupils with impaired communication ability
Authors CHLEBORADOVÁ, Barbora and Petr KOPEČNÝ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 126 pp. 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9841-1
Keywords (in Czech) inkluzivní škola, vzdělávání, komunikace, komunikační schopnost, narušená komunikační schopnost, vývojová dysfázie, speciální vzdělávací potřeby, podpora komunikace
Keywords in English Inclusive school, education, communication, communication ability, impaired communication ability, specific language impairment, special educational needs, communication support
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 24/9/2021 10:56.
Abstract
Metodická příručka se zabývá vzděláváním žáků s narušenou komunikační schopností v prostředí inkluzivní školy a možnostmi jejich podpory. Teoretická část přibližuje východiska pro komunikační proces a jeho narušení v širších souvislostech se zaměřením na školní věk a reflexi v běžné i výukové komunikační situaci. Výzkumná část nabízí výsledky šetření, které vyplývá z dlouhodobé spolupráce se dvěma základními školami inkluzivního typu, v nichž jsou vzděláváni žáci s různými formami speciálních vzdělávacích potřeb. V těchto školách byly po dobu jednoho školního roku v pravidelné frekvenci realizovány aktivity zaměřující se na posilování komunikativní kompetence a sociálních vazeb ve třídě, v níž jsou vzděláváni žáci s narušenou komunikační schopností.
Abstract (in Czech)
Metodická příručka se zabývá vzděláváním žáků s narušenou komunikační schopností v prostředí inkluzivní školy a možnostmi jejich podpory. Teoretická část přibližuje východiska pro komunikační proces a jeho narušení v širších souvislostech se zaměřením na školní věk a reflexi v běžné i výukové komunikační situaci. Výzkumná část nabízí výsledky šetření, které vyplývá z dlouhodobé spolupráce se dvěma základními školami inkluzivního typu, v nichž jsou vzděláváni žáci s různými formami speciálních vzdělávacích potřeb. V těchto školách byly po dobu jednoho školního roku v pravidelné frekvenci realizovány aktivity zaměřující se na posilování komunikativní kompetence a sociálních vazeb ve třídě, v níž jsou vzděláváni žáci s narušenou komunikační schopností.
Abstract (in English)
The theoretical part describes the bases for the communication process and its disruption in a broader context, focusing on school age and reflection in the current and educational communication situation. The research part offers the results of the survey, which results from long-term cooperation with two primary schools of inclusive type, in which pupils with different forms of special educational needs are educated. In these schools, precisely, in these classrooms in which pupils with impaired communication ability were educated, the activities aimed at strengthening communicative competence and social ties were carried out at regular intervals during one school year.
PrintDisplayed: 25/4/2024 00:52