B 2020

Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka

BLAŽKOVÁ, Růžena

Basic information

Original name

Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka

Name in Czech

Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka

Name (in English)

Education of Pupils with Learning Disabilities – Mathematics

Authors

BLAŽKOVÁ, Růžena

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 149 pp. 2020

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

ISBN

978-80-210-9930-2

Keywords (in Czech)

didaktika matematiky, specifické vzdělávací potřeby, poruchy učení, dyskalkulie, inkluze

Keywords in English

didactis of mathematics, specific educational need, learning disorders, dyscalculia, inclusion

Tags

Změněno: 24/9/2021 11:07, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Žáci, kteří mají problémy v matematice, a přitom v ostatních výukových předmětech dosahují dobrých, až výborných výsledků, vyžadují specifické přístupy ve výuce matematiky. Při řešení projektu byly ověřeny postupy výuky matematiky v rámci inkluzívního zařazení žáka do běžné základní školy, které mohou žákům s problémy v matematice napomoci. Zaměřili jsme se na výuku matematiky se zřetelem k cílové skupině, s kterou bylo v projektu pracováno. Pozitivním výsledkem řešení projektu bylo jednak to, že došlo ke změně postojů inkludovaného žáka k matematice, zlepšení jeho výsledků, jednak i to, že strukturovaná výuka matematiky přispěla k pochopení učiva většiny žáků ve třídě, kteří s matematikou mají problémy a přitom nejsou diagnostikováni vzhledem k SPU.

In Czech

Žáci, kteří mají problémy v matematice, a přitom v ostatních výukových předmětech dosahují dobrých, až výborných výsledků, vyžadují specifické přístupy ve výuce matematiky. Při řešení projektu byly ověřeny postupy výuky matematiky v rámci inkluzívního zařazení žáka do běžné základní školy, které mohou žákům s problémy v matematice napomoci. Zaměřili jsme se na výuku matematiky se zřetelem k cílové skupině, s kterou bylo v projektu pracováno. Pozitivním výsledkem řešení projektu bylo jednak to, že došlo ke změně postojů inkludovaného žáka k matematice, zlepšení jeho výsledků, jednak i to, že strukturovaná výuka matematiky přispěla k pochopení učiva většiny žáků ve třídě, kteří s matematikou mají problémy a přitom nejsou diagnostikováni vzhledem k SPU.