BLAŽKOVÁ, Růžena. Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka (Education of Pupils with Learning Disabilities – Mathematics). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020. 149 pp. ISBN 978-80-210-9930-2. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka
Name in Czech Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – matematika. Metodická příručka
Name (in English) Education of Pupils with Learning Disabilities – Mathematics
Authors BLAŽKOVÁ, Růžena
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 149 pp. 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9930-2
Keywords (in Czech) didaktika matematiky, specifické vzdělávací potřeby, poruchy učení, dyskalkulie, inkluze
Keywords in English didactis of mathematics, specific educational need, learning disorders, dyscalculia, inclusion
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 24/9/2021 11:07.
Abstract
Žáci, kteří mají problémy v matematice, a přitom v ostatních výukových předmětech dosahují dobrých, až výborných výsledků, vyžadují specifické přístupy ve výuce matematiky. Při řešení projektu byly ověřeny postupy výuky matematiky v rámci inkluzívního zařazení žáka do běžné základní školy, které mohou žákům s problémy v matematice napomoci. Zaměřili jsme se na výuku matematiky se zřetelem k cílové skupině, s kterou bylo v projektu pracováno. Pozitivním výsledkem řešení projektu bylo jednak to, že došlo ke změně postojů inkludovaného žáka k matematice, zlepšení jeho výsledků, jednak i to, že strukturovaná výuka matematiky přispěla k pochopení učiva většiny žáků ve třídě, kteří s matematikou mají problémy a přitom nejsou diagnostikováni vzhledem k SPU.
Abstract (in Czech)
Žáci, kteří mají problémy v matematice, a přitom v ostatních výukových předmětech dosahují dobrých, až výborných výsledků, vyžadují specifické přístupy ve výuce matematiky. Při řešení projektu byly ověřeny postupy výuky matematiky v rámci inkluzívního zařazení žáka do běžné základní školy, které mohou žákům s problémy v matematice napomoci. Zaměřili jsme se na výuku matematiky se zřetelem k cílové skupině, s kterou bylo v projektu pracováno. Pozitivním výsledkem řešení projektu bylo jednak to, že došlo ke změně postojů inkludovaného žáka k matematice, zlepšení jeho výsledků, jednak i to, že strukturovaná výuka matematiky přispěla k pochopení učiva většiny žáků ve třídě, kteří s matematikou mají problémy a přitom nejsou diagnostikováni vzhledem k SPU.
Abstract (in English)
Education of pupils with learning disabilities has been in the centre of attention of teachers, parents as well as the general public. When solving our project we verified several ways of teaching mathematics at an ordinary primary school, which might help included pupils to handle some of their problems with this subject. Key activities had been prepared in order to introduce new approaches to teaching pupils with learning disorders in heterogeneous classes, with respect to development and strengthening of pupils' competences. Our project gave a positive outcome in changing attitudes of the included pupils to mathematics and improvement of their results. Also, the structured way of teaching mathematics helped most pupils in the class.
PrintDisplayed: 24/4/2024 09:05