B 2017

Adolescent psychosocial development in Brno. An ELSPAC Study 2005-2011

JEŽEK, Stanislav, Lenka LACINOVÁ, Petr MACEK, Eva BERANOVÁ, Ondřej BOUŠA et. al.

Basic information

Original name

Adolescent psychosocial development in Brno. An ELSPAC Study 2005-2011

Authors

JEŽEK, Stanislav, Lenka LACINOVÁ, Petr MACEK, Eva BERANOVÁ, Ondřej BOUŠA, Martina ČAVNICKÁ, Jiří DALAJKA, Štěpán KONEČNÝ, Vladimír MARČEK, Jan MAREŠ, Zuzana MASOPUSTOVÁ, Radka NEUŽILOVÁ MICHALČÁKOVÁ, Aleš NEUSAR, Ivana POLEDŇÁKOVÁ, Michaela SOKOLIOVÁ, Zuzana SÝKOROVÁ, Anna ŠEVČÍKOVÁ, Jan ŠEREK, Jan ŠIRŮČEK, Mojmír TYRLÍK and Jan VANČURA
Ježek, S. - Lacinová, L. - Macek, P. (eds.).

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 153 pp. 2017

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Odborná kniha

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-210-8705-7

Tags

Změněno: 24/9/2021 12:25, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Editovaná monografie prezentuje základní zjištění psychologické části české odnože longitudinální studie ELSPAC. Studie mapuje vývoj kohorty narozené v Brně v letech 1991 a 1992. Současná publikace prezentuje vývoj účastníků napříč obdobím jejich adolescence, tedy od 11 do 19 let. Jednotlivé kapitoly pokrývají psychosociální vývoj v řadě oblastí a využívají k tomu longitudinální charakter dat, tedy možnost sledovat individuální vývoj. Mezi popisované oblasti patří vývoj identity a jáských prožitků, vývoj romantických vztahů a sexuálního chování v adolescenci, vývoj způsobu nakládání s volným časem, vývoj světonázorů a názoru na spravedlivost světa, vývoj prožívání negativních emocí, strachu a depresivity, vývoj plánování kariéry a vývoj rizikového chování.

In Czech

Editovaná monografie prezentuje základní zjištění psychologické části české odnože longitudinální studie ELSPAC. Studie mapuje vývoj kohorty narozené v Brně v letech 1991 a 1992. Současná publikace prezentuje vývoj účastníků napříč obdobím jejich adolescence, tedy od 11 do 19 let. Jednotlivé kapitoly pokrývají psychosociální vývoj v řadě oblastí a využívají k tomu longitudinální charakter dat, tedy možnost sledovat individuální vývoj. Mezi popisované oblasti patří vývoj identity a jáských prožitků, vývoj romantických vztahů a sexuálního chování v adolescenci, vývoj způsobu nakládání s volným časem, vývoj světonázorů a názoru na spravedlivost světa, vývoj prožívání negativních emocí, strachu a depresivity, vývoj plánování kariéry a vývoj rizikového chování.