Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání
Autoři
KALMÁROVÁ, Kristýna (203 Česká republika, domácí), Michal ČERNÝ (203 Česká republika, garant, domácí), Pavlína MAZÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Monika MARTONOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Cílem studie je analyzovat současný odborný diskurs v oblasti aplikace využití digitalizovaného kulturního dědictví v oblasti vzdělávání, především u středoškolských studentů. Na teoretickou studii navazuje drobná výzkumná experimentální sonda, která reflektuje použitelnost jednotlivých přístupů a důrazů odborné literatury při vývoji digitálních vzdělávacích objektů pro české středoškoláky. Metodologie: V první části pracuje s přehledovou studií nad texty z databáze Scopus. V druhé využíváme experimentálního vývoje s využitím drobných výzkumných dat v kvantitativní i kvalitativní formě pro vývoj evaluovaného prototypu. Výsledky: Výsledkem studie je jednak kritická systematická reflexe dostupné literatury v oblasti práce s digitalizovaným kulturním dědictvím, ale také jeho aplikace do evaluovaného prototypu, který byl ověřen na studentech střední školy. Hodnota: Studie přináší syntetizující poznatky v podobě, která je snadno prakticky aplikovatelná. Její závěry mohou posloužit knihovnám, školám či jiným paměťovým institucím při tvorbě vlastních digitálních vzdělávacích objektů využívajících digitalizované kulturní dědictví.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MU
Název: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Humanitní vědy dokořán, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání