J 2021

Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání

KALMÁROVÁ, Kristýna, Michal ČERNÝ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Monika MARTONOVÁ

Základní údaje

Originální název

Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání

Autoři

KALMÁROVÁ, Kristýna (203 Česká republika, domácí), Michal ČERNÝ (203 Česká republika, garant, domácí), Pavlína MAZÁČOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Monika MARTONOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Proinflow, Brno, Masarykova univerzita, 2021, 1804-2406

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14210/21:00122475

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

DOI

http://dx.doi.org/10.5817/ProIn2021-1-3

Klíčová slova česky

digitalizované kulturní dědictví; středoškolské vzdělávání; digitální vzdělávací zdroj; online vzdělávání; případová studie

Klíčová slova anglicky

digitized cultural heritage; secondary education; digital educational resource; online education; case study

Štítky

rivok

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 4. 2022 13:38, Mgr. Monika Kellnerová

Anotace

V originále

Cílem studie je analyzovat současný odborný diskurs v oblasti aplikace využití digitalizovaného kulturního dědictví v oblasti vzdělávání, především u středoškolských studentů. Na teoretickou studii navazuje drobná výzkumná experimentální sonda, která reflektuje použitelnost jednotlivých přístupů a důrazů odborné literatury při vývoji digitálních vzdělávacích objektů pro české středoškoláky. Metodologie: V první části pracuje s přehledovou studií nad texty z databáze Scopus. V druhé využíváme experimentálního vývoje s využitím drobných výzkumných dat v kvantitativní i kvalitativní formě pro vývoj evaluovaného prototypu. Výsledky: Výsledkem studie je jednak kritická systematická reflexe dostupné literatury v oblasti práce s digitalizovaným kulturním dědictvím, ale také jeho aplikace do evaluovaného prototypu, který byl ověřen na studentech střední školy. Hodnota: Studie přináší syntetizující poznatky v podobě, která je snadno prakticky aplikovatelná. Její závěry mohou posloužit knihovnám, školám či jiným paměťovým institucím při tvorbě vlastních digitálních vzdělávacích objektů využívajících digitalizované kulturní dědictví.

Návaznosti

CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MU
Název: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Humanitní vědy dokořán, PO 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
Zobrazeno: 7. 11. 2024 09:21