Detailed Information on Publication Record
2021
Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání
KALMÁROVÁ, Kristýna, Michal ČERNÝ, Pavlína MAZÁČOVÁ and Monika MARTONOVÁBasic information
Original name
Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání
Authors
KALMÁROVÁ, Kristýna (203 Czech Republic, belonging to the institution), Michal ČERNÝ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Pavlína MAZÁČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Monika MARTONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Proinflow, Brno, Masarykova univerzita, 2021, 1804-2406
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/21:00122475
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
digitalizované kulturní dědictví; středoškolské vzdělávání; digitální vzdělávací zdroj; online vzdělávání; případová studie
Keywords in English
digitized cultural heritage; secondary education; digital educational resource; online education; case study
Tags
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 13/4/2022 13:38, Mgr. Monika Kellnerová
Abstract
V originále
Cílem studie je analyzovat současný odborný diskurs v oblasti aplikace využití digitalizovaného kulturního dědictví v oblasti vzdělávání, především u středoškolských studentů. Na teoretickou studii navazuje drobná výzkumná experimentální sonda, která reflektuje použitelnost jednotlivých přístupů a důrazů odborné literatury při vývoji digitálních vzdělávacích objektů pro české středoškoláky. Metodologie: V první části pracuje s přehledovou studií nad texty z databáze Scopus. V druhé využíváme experimentálního vývoje s využitím drobných výzkumných dat v kvantitativní i kvalitativní formě pro vývoj evaluovaného prototypu. Výsledky: Výsledkem studie je jednak kritická systematická reflexe dostupné literatury v oblasti práce s digitalizovaným kulturním dědictvím, ale také jeho aplikace do evaluovaného prototypu, který byl ověřen na studentech střední školy. Hodnota: Studie přináší syntetizující poznatky v podobě, která je snadno prakticky aplikovatelná. Její závěry mohou posloužit knihovnám, školám či jiným paměťovým institucím při tvorbě vlastních digitálních vzdělávacích objektů využívajících digitalizované kulturní dědictví.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MU |
|