J 2021

Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání

KALMÁROVÁ, Kristýna, Michal ČERNÝ, Pavlína MAZÁČOVÁ and Monika MARTONOVÁ

Basic information

Original name

Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání

Authors

KALMÁROVÁ, Kristýna (203 Czech Republic, belonging to the institution), Michal ČERNÝ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Pavlína MAZÁČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Monika MARTONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Proinflow, Brno, Masarykova univerzita, 2021, 1804-2406

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/21:00122475

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

digitalizované kulturní dědictví; středoškolské vzdělávání; digitální vzdělávací zdroj; online vzdělávání; případová studie

Keywords in English

digitized cultural heritage; secondary education; digital educational resource; online education; case study

Tags

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 13/4/2022 13:38, Mgr. Monika Kellnerová

Abstract

V originále

Cílem studie je analyzovat současný odborný diskurs v oblasti aplikace využití digitalizovaného kulturního dědictví v oblasti vzdělávání, především u středoškolských studentů. Na teoretickou studii navazuje drobná výzkumná experimentální sonda, která reflektuje použitelnost jednotlivých přístupů a důrazů odborné literatury při vývoji digitálních vzdělávacích objektů pro české středoškoláky. Metodologie: V první části pracuje s přehledovou studií nad texty z databáze Scopus. V druhé využíváme experimentálního vývoje s využitím drobných výzkumných dat v kvantitativní i kvalitativní formě pro vývoj evaluovaného prototypu. Výsledky: Výsledkem studie je jednak kritická systematická reflexe dostupné literatury v oblasti práce s digitalizovaným kulturním dědictvím, ale také jeho aplikace do evaluovaného prototypu, který byl ověřen na studentech střední školy. Hodnota: Studie přináší syntetizující poznatky v podobě, která je snadno prakticky aplikovatelná. Její závěry mohou posloužit knihovnám, školám či jiným paměťovým institucím při tvorbě vlastních digitálních vzdělávacích objektů využívajících digitalizované kulturní dědictví.

Links

CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MU
Name: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education