KALMÁROVÁ, Kristýna, Michal ČERNÝ, Pavlína MAZÁČOVÁ and Monika MARTONOVÁ. Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání (Possibilities of using digitized cultural heritage in education). Proinflow. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol. 13, No 1, p. 37-63. ISSN 1804-2406. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/ProIn2021-1-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání
Authors KALMÁROVÁ, Kristýna (203 Czech Republic, belonging to the institution), Michal ČERNÝ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Pavlína MAZÁČOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Monika MARTONOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Proinflow, Brno, Masarykova univerzita, 2021, 1804-2406.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/21:00122475
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.5817/ProIn2021-1-3
Keywords (in Czech) digitalizované kulturní dědictví; středoškolské vzdělávání; digitální vzdělávací zdroj; online vzdělávání; případová studie
Keywords in English digitized cultural heritage; secondary education; digital educational resource; online education; case study
Tags rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Monika Kellnerová, učo 430435. Changed: 13/4/2022 13:38.
Abstract
Cílem studie je analyzovat současný odborný diskurs v oblasti aplikace využití digitalizovaného kulturního dědictví v oblasti vzdělávání, především u středoškolských studentů. Na teoretickou studii navazuje drobná výzkumná experimentální sonda, která reflektuje použitelnost jednotlivých přístupů a důrazů odborné literatury při vývoji digitálních vzdělávacích objektů pro české středoškoláky. Metodologie: V první části pracuje s přehledovou studií nad texty z databáze Scopus. V druhé využíváme experimentálního vývoje s využitím drobných výzkumných dat v kvantitativní i kvalitativní formě pro vývoj evaluovaného prototypu. Výsledky: Výsledkem studie je jednak kritická systematická reflexe dostupné literatury v oblasti práce s digitalizovaným kulturním dědictvím, ale také jeho aplikace do evaluovaného prototypu, který byl ověřen na studentech střední školy. Hodnota: Studie přináší syntetizující poznatky v podobě, která je snadno prakticky aplikovatelná. Její závěry mohou posloužit knihovnám, školám či jiným paměťovým institucím při tvorbě vlastních digitálních vzdělávacích objektů využívajících digitalizované kulturní dědictví.
Links
CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_067/0012281, interní kód MUName: Humanitní vědy dokořán
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Priority axis 3: Equal access to high-quality pre-school, primary and secondary education
PrintDisplayed: 24/6/2024 22:02