Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1795082, author = {Kalmárová, Kristýna and Černý, Michal and Mazáčová, Pavlína and Martonová, Monika}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/ProIn2021-1-3}, keywords = {digitized cultural heritage; secondary education; digital educational resource; online education; case study}, language = {eng}, issn = {1804-2406}, journal = {Proinflow}, title = {Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/143900}, volume = {13}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1795082 AU - Kalmárová, Kristýna - Černý, Michal - Mazáčová, Pavlína - Martonová, Monika PY - 2021 TI - Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání JF - Proinflow VL - 13 IS - 1 SP - 37-63 EP - 37-63 PB - Masarykova univerzita SN - 18042406 KW - digitized cultural heritage KW - secondary education KW - digital educational resource KW - online education KW - case study UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/143900 N2 - Cílem studie je analyzovat současný odborný diskurs v oblasti aplikace využití digitalizovaného kulturního dědictví v oblasti vzdělávání, především u středoškolských studentů. Na teoretickou studii navazuje drobná výzkumná experimentální sonda, která reflektuje použitelnost jednotlivých přístupů a důrazů odborné literatury při vývoji digitálních vzdělávacích objektů pro české středoškoláky. Metodologie: V první části pracuje s přehledovou studií nad texty z databáze Scopus. V druhé využíváme experimentálního vývoje s využitím drobných výzkumných dat v kvantitativní i kvalitativní formě pro vývoj evaluovaného prototypu. Výsledky: Výsledkem studie je jednak kritická systematická reflexe dostupné literatury v oblasti práce s digitalizovaným kulturním dědictvím, ale také jeho aplikace do evaluovaného prototypu, který byl ověřen na studentech střední školy. Hodnota: Studie přináší syntetizující poznatky v podobě, která je snadno prakticky aplikovatelná. Její závěry mohou posloužit knihovnám, školám či jiným paměťovým institucím při tvorbě vlastních digitálních vzdělávacích objektů využívajících digitalizované kulturní dědictví. ER -
KALMÁROVÁ, Kristýna, Michal ČERNÝ, Pavlína MAZÁČOVÁ and Monika MARTONOVÁ. Možnosti využití digitalizovaného kulturního dědictví ve vzdělávání (Possibilities of using digitized cultural heritage in education). \textit{Proinflow}. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol.~13, No~1, p.~37-63. ISSN~1804-2406. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/ProIn2021-1-3.
|