MARINIČ, Peter. Digitální kompetence učitelů středních odborných škol jako výzva současného vzdělávání. Brno: Paido, 2020. ISBN 978-80-7315-272-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Digitální kompetence učitelů středních odborných škol jako výzva současného vzdělávání
Authors MARINIČ, Peter.
Edition 2020.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Review
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-272-7
Changed by Changed by: Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D., učo 137627. Changed: 2/10/2021 13:31.
Abstract
Recenzní posudek byl zpracován na text monografie "Digitální kompetence učitelů středních odborných škol jako výzva současného vzdělávání" od kolektivu autorů: Petr Svoboda, Jitka Lorenzová, Jiří Semrád, Blanka Jirkovská, Lenka Mynaříková, Alena Vališová, Pavel Andres, Pavel Pecina, Kateřina Tomešková, Jan Beseda, Alina Cogiel, Lucie Dokoupilová, Lukáš Macenauer. Monografie byla vydaná v nakladatelství Paido a je výstupem projektu TAČR ÉTA "Rozvoj digitálních kompetencí učitelů společenskovědních předmětů na středních odborných školách (PID:TL0100192). Vzhledem k zaměření monografie do prostředí středních odborných škol, a to komplexním přístupem, který se neomezuje jenom na technicky zaměřené obory středního odborného vzdělávání, ale přistupuje k odbornému vzdělávání v širší dimenzi a pozornost zaměřuje spíše na společenskovědní oblast, vidím mnohem širší uplatnění dané monografie. Tento přístup rovněž ovlivňuje zamření teoretického vymezení dané problematiky, která se nespecifikuje jenom na výčet digitálních kompetencí a nástrojů na jejich rozvoj, jak na straně učitele, tak na straně žáka, ale ozřejmuje i problematiku ICT a možnosti využívání digitálních technologií v širším kontextu učení. Monografie je tak specifickým a ocenitelným počinem, kterých v českém prostředí v oblasti odborného vzdělávání není mnoho.
PrintDisplayed: 27/7/2024 14:04