PECINA, Pavel and Peter MARINIČ. Oborové didaktiky v odborném vzdělávání v České republice - Aktuální stav a perspektivy (Didactics in Vocational Education in the Czech Republic - Current Situation and Perspectives). LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2021, vol. 11, No 2, p. 147-171. ISSN 1804-526X. Available from: https://dx.doi.org/10.11118/lifele20211102147.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Oborové didaktiky v odborném vzdělávání v České republice - Aktuální stav a perspektivy
Name (in English) Didactics in Vocational Education in the Czech Republic - Current Situation and Perspectives
Authors PECINA, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Peter MARINIČ (703 Slovakia, belonging to the institution).
Edition LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, Brno, Mendelova univerzita v Brně, 2021, 1804-526X.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Článek v časopise
RIV identification code RIV/00216224:14410/21:00122489
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/10.11118/lifele20211102147
Keywords (in Czech) didaktika odborných předmětů; oborové didaktiky v odborném vzdělávání; identita didaktiky odborných předmětů a praktického vyučování
Keywords in English vocational subjects didactics; subject didactics in vocational education; identity of didactics of vocational subjects and practical training
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Ing. Peter Marinič, Ph.D., učo 137627. Changed: 17/5/2022 10:09.
Abstract
Předložená přehledová studie je zaměřena na aktuální stav a vývoj didaktik v odborném vzdělávání v České republice. Cílem studie je zhodnotit aktuální stav didaktik odborných předmětů a didaktiky praktického vyučování na středních školách v podmínkách České republiky s přesahem na Slovensko a naznačit další možný vývoj této širší oborové didaktiky. V první části jsme vymezili diskurz řešené problematiky. Druhá část je věnována analýze stavu rozpracovanosti jednotlivých skupin oborových didaktik v odborném vzdělávání. Třetí část je zaměřena na možné perspektivy vývoje dotčených oborových didaktik.
Abstract (in English)
This review study focuses on the current state and development of didactics in vocational education in the Czech Republic. The study aims to evaluate the current state of didactics of vocational subjects and didactics of practical training at secondary schools in the Czech Republic with an overlap with Slovakia. Furthermore, to indicate further possible development of this broader discipline didactics. In the first part, we defined the discourse of the problem. The second part is devoted to the analysis of the progress of individual groups of subject didactics in vocational education. The third part is focused on possible perspectives of the development of relevant didactics.
Links
MUNI/A/1356/2020, interní kód MUName: Fyzika, informatika a odborné vzdělávání na základních a středních školách
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 28/7/2024 23:23