2021
Tržní selhání na regionálním trhu parkování
HALÁMEK, Petr a Martin ŠAUERZákladní údaje
Originální název
Tržní selhání na regionálním trhu parkování
Název česky
Tržní selhání na regionálním trhu parkování
Název anglicky
Market failure in the regional parking market
Autoři
HALÁMEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Martin ŠAUER (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, XXIV. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách, od s. 346-351, 6 s. 2021
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50202 Applied Economics, Econometrics
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14560/21:00125001
Organizační jednotka
Ekonomicko-správní fakulta
ISBN
978-80-210-9896-1
Klíčová slova česky
selhání trhu; doprava v klidu (parkování); místní trh
Klíčová slova anglicky
market failure; parking facilities; local market
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 3. 2023 10:27, Mgr. Pavlína Kurková
V originále
Cílem příspěvku je ověření existence tržního selhání na trhu parkování ve městě Brně s ohledem na možnost poskytnutí veřejné podpory na výstavbu nebo provoz parkovacích domů. Příspěvek se zabývá pouze jedním ze znaků tržního selhání, kterým je prokázání nedokonalé konkurence. Existence nedokonalé konkurence je podmíněna dominantním postavením na trhu (tržní podíl min. 40 %). Trh je vymezen na základě docházkové vzdálenosti jako klíčového faktoru pro použití parkovacího místa a na základě kategorizace jednotlivých typů parkovacích míst (zejména s ohledem na parkování v uličním prostoru a parkování na parkovištích a v parkovacích domech a parkování typu P+R). Provedená analýza existenci nedokonalé konkurence na trhu parkování v centrální části města Brna nepotvrdila.
Anglicky
The aim of the paper is to verify the existence of a market failure in the parking market in the city of Brno with regard to the possibility of providing public support for the construction or operation of parking garages. The paper deals with only one of the signs of market failure, which is the demonstration of imperfect competition. The existence of imperfect competition is conditioned by the dominant position on the market (market share of at least 40%). The market is defined on the basis of walking distance as a key factor for the use of a parking space and on the basis of the categorization of individual types of parking spaces (especially with regard to street parking and parking in car parks and parking garages and P + R parking). The performed analysis did not confirm the existence of imperfect competition on the parking market in the central part of the city of Brno.