ČEŠKOVÁ, Eva. Postavení psychiatrie dnes a zítra (The status of psychiatry today and tomorrow). Česká a slovenská psychiatrie. Praha: Galén, 2021, vol. 117, No 3, p. 162-163. ISSN 1212-0383.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Postavení psychiatrie dnes a zítra
Name (in English) The status of psychiatry today and tomorrow
Authors ČEŠKOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Česká a slovenská psychiatrie, Praha, Galén, 2021, 1212-0383.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 30215 Psychiatry
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14110/21:00122507
Organization unit Faculty of Medicine
Keywords (in Czech) psychiatrie
Keywords in English psychiatry
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Miškechová, učo 341652. Changed: 28/4/2022 13:17.
Abstract
V posledních několika dekádách došlo k obrovskému rozvoji v oblasti medicíny, hlavně v oblasti neurověd, které dostaly do rukou možnost kvantifikovat a vizualizovat strukturální a funkční změny, byl zmapován lidský genom. Byly vyvinuty nové technologie v rámci počítačových věd, umělá inteligence a strojové učení. Vždy existoval příkop mezi teorií a praxí a lze říci, že se tento příkop prohlubuje. Nestačíme dostatečně pružně přenášet nejdůležitější poznatky nejen do reality klinické praxe, ale ani do výuky. Zdraví a vzdělání národa jsou základní pilíře zachování a rozvoje státu. I v době kovidové a postkovidové se musíme snažit o zajištění optimální péče o zdraví tělesné a psychické a vzdělávání na všech úrovních.
Abstract (in English)
In the last few decades, there have been tremendous advances in the medical field, especially in neuroscience, which has been given the ability to quantify and visualise structural and functional changes, and the human genome has been mapped. New technologies have been developed in computer science, artificial intelligence and machine learning. There has always been a gulf between theory and practice, and it can be said that this gulf is widening. We are not sufficiently flexible in transferring the most important findings not only to the reality of clinical practice, but also to teaching. The health and education of the nation are the fundamental pillars of the preservation and development of the state. Even in the metalloid and post-metalloid era, we must strive to ensure optimal physical and mental health care and education at all levels.
PrintDisplayed: 23/7/2024 12:24