V originále
Žijeme ve společnosti, v níž digitální technologie sehrávají stále větší význam. Staly se důležitou součástí všech oblastí lidského života a stranou nezůstává ani vzdělávání a školství. Zde se digitální technologie stávají významným prostředkem, který má potenciál nejenom napomoci vyučování a učení, ale podpořit mnohé inovační procesy. Základem uvažování autorů o e-learningu nejsou technologie samotné, ale především problematika lidského učení, ať už formálního či informálního. Kniha vychází z dlouhodobého studia otázek současného vzdělávání, teorií učení, e-learningu a také z empirických výzkumů v této oblasti včetně vlastních výzkumů autorů.
Anglicky
We live in a society in which digital technologies play an increasingly important role. They have become an essential part of every field of everyday life and education and schooling have not been left out. There, digital technologies became an important tool that has the potential to facilitate teaching and learning but also supports many innovation processes. The main viewpoint the authors maintain does not focus on the technology itself in e-learning but primarily on the aspects of human learning, whether formal or informal. This work is an outcome of a long-term study of questions troubling the current education, theories of teaching, e-learning and empirical research in this field including the authors’ own research as well.