B 2021

E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi

ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ and Jiří POLÁČEK

Basic information

Original name

E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi

Name (in English)

E-learning : Teaching/Learnig Using Digital Technologies

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana STAUDKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří POLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2. vyd. Praha, 330 pp. 2021

Publisher

Wolters Kluwer ČR

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

References:

URL

RIV identification code

RIV/00216224:14210/21:00119260

Organization unit

Faculty of Arts

ISBN

978-80-7676-175-9

Keywords (in Czech)

e-learning; digitální technologie ve vzdělávání; učení; učitel; student; vzdělávání dospělých; didaktika; pedagogický výzkum

Keywords in English

e-learning; ICT in education; learning; teacher; learner; adult education; didactics; educational research

Tags

adult education, e-learning, Education, ICT education educational sciences, information and communication technologies, learning, learning environment, rivok, teachers, teaching style, theory, training, University, university-level teaching

Tags

Reviewed
Změněno: 19/4/2022 15:23, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Žijeme ve společnosti, v níž digitální technologie sehrávají stále větší význam. Staly se důležitou součástí všech oblastí lidského života a stranou nezůstává ani vzdělávání a školství. Zde se digitální technologie stávají významným prostředkem, který má potenciál nejenom napomoci vyučování a učení, ale podpořit mnohé inovační procesy. Základem uvažování autorů o e-learningu nejsou technologie samotné, ale především problematika lidského učení, ať už formálního či informálního. Kniha vychází z dlouhodobého studia otázek současného vzdělávání, teorií učení, e-learningu a také z empirických výzkumů v této oblasti včetně vlastních výzkumů autorů.

In English

We live in a society in which digital technologies play an increasingly important role. They have become an essential part of every field of everyday life and education and schooling have not been left out. There, digital technologies became an important tool that has the potential to facilitate teaching and learning but also supports many innovation processes. The main viewpoint the authors maintain does not focus on the technology itself in e-learning but primarily on the aspects of human learning, whether formal or informal. This work is an outcome of a long-term study of questions troubling the current education, theories of teaching, e-learning and empirical research in this field including the authors’ own research as well.

Links

GA17-06152S, research and development project
Name: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Czech Science Foundation
Displayed: 16/11/2024 22:04