Detailed Information on Publication Record
2021
E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ and Jiří POLÁČEKBasic information
Original name
E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi
Name (in English)
E-learning : Teaching/Learnig Using Digital Technologies
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Libor JUHAŇÁK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Hana STAUDKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří POLÁČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
2. vyd. Praha, 330 pp. 2021
Publisher
Wolters Kluwer ČR
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/21:00119260
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-7676-175-9
Keywords (in Czech)
e-learning; digitální technologie ve vzdělávání; učení; učitel; student; vzdělávání dospělých; didaktika; pedagogický výzkum
Keywords in English
e-learning; ICT in education; learning; teacher; learner; adult education; didactics; educational research
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 19/4/2022 15:23, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Žijeme ve společnosti, v níž digitální technologie sehrávají stále větší význam. Staly se důležitou součástí všech oblastí lidského života a stranou nezůstává ani vzdělávání a školství. Zde se digitální technologie stávají významným prostředkem, který má potenciál nejenom napomoci vyučování a učení, ale podpořit mnohé inovační procesy. Základem uvažování autorů o e-learningu nejsou technologie samotné, ale především problematika lidského učení, ať už formálního či informálního. Kniha vychází z dlouhodobého studia otázek současného vzdělávání, teorií učení, e-learningu a také z empirických výzkumů v této oblasti včetně vlastních výzkumů autorů.
In English
We live in a society in which digital technologies play an increasingly important role. They have become an essential part of every field of everyday life and education and schooling have not been left out. There, digital technologies became an important tool that has the potential to facilitate teaching and learning but also supports many innovation processes. The main viewpoint the authors maintain does not focus on the technology itself in e-learning but primarily on the aspects of human learning, whether formal or informal. This work is an outcome of a long-term study of questions troubling the current education, theories of teaching, e-learning and empirical research in this field including the authors’ own research as well.
Links
GA17-06152S, research and development project |
|