D 2021

Tvorba výskumného nástroja – učiteľské self-efficacy v oblasti e-learningu

FICO, Martin

Základní údaje

Originální název

Tvorba výskumného nástroja – učiteľské self-efficacy v oblasti e-learningu

Autoři

FICO, Martin

Vydání

1. vyd. Univerzita Hradec Králové, Sborník příspěvků z konference ERIS21 "Aktuální problémy distanční výuky". od s. 72-79, 8 s. 2021

Nakladatel

Univerzita Hradec Králové

Další údaje

Jazyk

slovenština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

URL

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7435-834-0

Klíčová slova česky

self-efficacy; výskumný nástroj; e-learning; pedagogický výskum; faktorová analýza

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 3. 2022 15:33, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Cieľom príspevku je čitateľom priblížiť tvorbu výskumného nástroja na skúmanie self-efficacy v oblasti e-learningu u učiteľov a študentov učiteľstva. Text pojednáva o výskume v pedagogických vedách a v oblasti e-learningu, o kvantitatívnom prístupe vo výskume a tvorbe výskumných nástrojov v ňom využívaných. Empirická časť textu predstavuje postup tvorby škály a jej následnej štatistickej analýzy v softvéri SPSS. KMO a Bartlettov test potvrdil vhodnosť dát k faktorovej analýze a tá preukázala tri dimenzie, pričom každá je sýtená troma položkami a spoločne popisujú 69,5 % variability (n=146). Všetky tri dimenzie sa ukázali byť reliabilné (α>0,7) a tak je možné s výskumným nástrojom pracovať v ďalšom výskume.
Zobrazeno: 11. 11. 2024 08:41