SYSLOVÁ, Zora and Veronika NAJVAROVÁ. Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020 (A Review of Research on Preschool Education in the Czech Republic between 2011 and 2020). Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2021, vol. 71, No 3, p. 483-504. ISSN 0031-3815. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.978. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1796403, author = {Syslová, Zora and Najvarová, Veronika}, article_location = {Praha}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.978}, keywords = {pre-primary education; review paper; educational research}, language = {cze}, issn = {0031-3815}, journal = {Pedagogika}, title = {Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020}, url = {https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1970}, volume = {71}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1796403 AU - Syslová, Zora - Najvarová, Veronika PY - 2021 TI - Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020 JF - Pedagogika VL - 71 IS - 3 SP - 483-504 EP - 483-504 PB - Univerzita Karlova SN - 00313815 KW - pre-primary education KW - review paper KW - educational research UR - https://ojs.cuni.cz/pedagogika/article/view/1970 N2 - Studie přináší přehled témat a empirických poznatků z výzkumů provedených v oblasti předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020. Navazuje na přehledovou studii výzkumů předškolního vzdělávání v letech 2000–2010. Studie vychází z analýzy výzkumných statí, které byly ve sledovaném období publikovány v odborných časopisech a relevantních sbornících. Předkládaná studie odpovídá na výzkumné otázky: (1) Jaká témata byla ve výzkumech řešena a jaké cíle byly sledovány? (2) Jaké metody byly využívány a na jakých souborech byly studie realizovány? (3) Jaká podstatná zjištění a závěry z těchto studií vyplynuly? Na základě analýzy těchto studií dospěly autorky ke zjištěním, že během sledovaného období byl přesunut publikační důraz do odborných časopisů, nicméně nedošlo k výrazné změně v oblasti zpracovávaných témat. V oblasti metodologie provedených výzkumů je možné sledovat posun ke kvalitativní až smíšené metodologii. ER -
SYSLOVÁ, Zora and Veronika NAJVAROVÁ. Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020 (A Review of Research on Preschool Education in the Czech Republic between 2011 and 2020). \textit{Pedagogika}. Praha: Univerzita Karlova, 2021, vol.~71, No~3, p.~483-504. ISSN~0031-3815. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.978.
|