SYSLOVÁ, Zora a Veronika NAJVAROVÁ. Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, roč. 71, č. 3, s. 483-504. ISSN 0031-3815. doi:10.14712/23362189.2021.978. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020
Název česky Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020
Název anglicky A Review of Research on Preschool Education in the Czech Republic between 2011 and 2020
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Pedagogika, Praha, Univerzita Karlova, 2021, 0031-3815.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00122542
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.978
Klíčová slova česky předškolní vzdělávání; přehledová studie; pedagogický výzkum
Klíčová slova anglicky pre-primary education; review paper; educational research
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 14. 2. 2022 14:31.
Anotace
Studie přináší přehled témat a empirických poznatků z výzkumů provedených v oblasti předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020. Navazuje na přehledovou studii výzkumů předškolního vzdělávání v letech 2000–2010. Studie vychází z analýzy výzkumných statí, které byly ve sledovaném období publikovány v odborných časopisech a relevantních sbornících. Předkládaná studie odpovídá na výzkumné otázky: (1) Jaká témata byla ve výzkumech řešena a jaké cíle byly sledovány? (2) Jaké metody byly využívány a na jakých souborech byly studie realizovány? (3) Jaká podstatná zjištění a závěry z těchto studií vyplynuly? Na základě analýzy těchto studií dospěly autorky ke zjištěním, že během sledovaného období byl přesunut publikační důraz do odborných časopisů, nicméně nedošlo k výrazné změně v oblasti zpracovávaných témat. V oblasti metodologie provedených výzkumů je možné sledovat posun ke kvalitativní až smíšené metodologii.
Anotace anglicky
Th e study provides an overview of topics and empirical fi ndings from research conducted in the fi eld of preschool education in the Czech Republic in 2011-2020. It follows up an overview study of research on preschool education in the years 2000-2010. The study analysed research studies that were published in professional journals and relevant proceedings in the period under review. Th e study answers the research questions: (1) What topics were addressed in the research and what goals were pursued? (2) What methods were used and on what samples were the studies performed? (3) What signifi cant fi ndings and conclusions emerged from these studies? On the basis of their analysis of these studies, the authors came to the conclusion that during the period under review, the emphasis on publishing was shifted to professional journals; however, there was no signifi cant change in the area of topics covered. In the area of research methodology, it is possible to observe a shift to a qualitative or mixed methodology.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 08:24