SALAYOVÁ, Andrea, Tereza ŠEVČÍKOVÁ and Libor ŠVANDA. Inovace ve výuce lékařské terminologie na LF v době dostančního vzdělávání (Inovations in the teaching of medical terminology at LF MUNI during the time of online learning). In Týden CJV. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inovace ve výuce lékařské terminologie na LF v době dostančního vzdělávání
Name (in English) Inovations in the teaching of medical terminology at LF MUNI during the time of online learning
Authors SALAYOVÁ, Andrea, Tereza ŠEVČÍKOVÁ and Libor ŠVANDA.
Edition Týden CJV, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) distanční vzdělávání; online nástroje; metody hodnocení
Keywords in English online teaching; online tools; evaluation methods
Changed by Changed by: Mgr. Andrea Salayová, Ph.D., učo 450831. Changed: 10/2/2022 14:07.
Abstract
Přechod na distanční způsob výuky z důvodu pandemie přinutil všechny učitele přizpůsobit tradiční hodiny a zavedený způsob ověřování nabytých kompetencí novým podmínkám. Tým latinářů na Lékařské fakultě se v nové situaci snažil nepřistupovat k distanční výuce pouze jako k provizornímu řešení vynucenému okolnostmi, ale viděl také příležitost k zefektivnění práce na seminářích, k širokému zapojení dostupných online nástrojů a ke změnám ve způsobu testování a zkoušení. Věříme, že mnohé nově zavedené prvky úspěšně využijeme i po návratu studentů do učeben.
Abstract (in English)
The change to online teaching due to pandemic forced the teachers to modify the traditional classes and the traditional way of evaluation. Team of the latin teachers at the Faculty of Medicine tried not to take this circumstance as a negative, but used it create more effective tools for students using various online applications. The changes were also made in the way of testing and examining the students. We believe that many of these new tools will be used even after our return to the classrooms in person.
PrintDisplayed: 19/7/2024 12:37