ŠIMKOVÁ, Gabriela. Autoregulace učení v online prostředí : dotazník OSLQ (Self-regulation Learning in Online Environment : OSLQ Questionnaire). In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Autoregulace učení v online prostředí : dotazník OSLQ
Name in Czech Autoregulace učení v online prostředí : dotazník OSLQ
Name (in English) Self-regulation Learning in Online Environment : OSLQ Questionnaire
Authors ŠIMKOVÁ, Gabriela.
Edition XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7392-367-9
Keywords (in Czech) autoregulace učení; vzdělávání online; OSLQ dotazník
Keywords in English self‑regulated learning; online learning; OSLQ questionnaire
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Gabriela Šimková, učo 263800. Changed: 18/10/2021 10:33.
Abstract
Cílem příspěvku je představit proces adaptace dotazníku OSLQ (Online Self‑ ‑Regulated Learning Questionnaire) do českého prostředí. Dotazník je určen k měření autoregulačních dovedností v online prostředí a využit bude k ověřo‑ vání těchto dovedností u pregraduálních studentů učitelství Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. Příspěvek představí postup při zkoumání základních psychometrických vlastností dotazníku a výsledky zjištěné jeho pilotáží. Prostor bude věnován také diskuzi o podobě takového vzdělávacího online prostředí, které autoregulaci u studentů podporuje.
Abstract (in English)
The aim of this paper is to present the process of adaptation of the OSLQ (Online Self‑Regulated Learning Questionnaire) to the Czech environment. The questionnaire is designed to measure self- regulated competences in the online environment and will be used to verify these competences at undergraduate students of teaching at the Faculty of Education, Masaryk University. The paper presents the procedure for researching the basic psychometric properties of the questionnaire and the results found by its piloting. The deep space will also be devoted to a discussion about the form of such an educational online environ‑ ment that supports self‑regulated learning.
PrintDisplayed: 25/8/2024 00:44