B
2021
Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele
JANÍK, Tomáš, Monika ČERNÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Helena VAĎUROVÁ, Jan NEHYBA et. al.
Basic information
Original name
Postupy a nástroje pedagogické evaluace pro (budoucí) učitele
Name (in English)
Pedagogical evaluation for (future) teachers
Edition
1., elektronické vyd. Brno, 97 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi 48, 2021
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Keywords (in Czech)
evaluační nástroje, kvalita vzdělávání, pedagogická evaluace, učitel
Keywords in English
evaluation instruments, quality of education, evaluation in education, teacher
V originále
Kniha je určena budoucím učitelům mateřských a základních škol. Jejím prostřednictvím se budou seznamovat se základy pedagogické evaluace, a to v souvislosti s kvalitou vzdělávání a jejím řízením. Evaluace je zde představena jako oblast výzkumu a praxe. Jsou zde rozlišeny různé typy evaluací mj. také z hlediska jejich aktérů. Dále je zde předložen model kvality vzdělávání, který umožňuje strukturovat výběr dostupných domácích evaluačních rámců, metod a nástrojů využitelných (budoucími) učiteli v praxi.
In English
The book serves as an introduction into pedagogical evaluation and is intended for (future) teachers of pre-primary, primary and secondary schools. The issue of pedagogical evaluation is introduced in the context of the quality of education. Pedagogical evaluation is presented as a research approach and as a tool for practitioners. Two forms of evaluation are discussed: internal evaluation and external evaluation. In the second part of the book, various evaluation instruments are presented.
Displayed: 19/11/2024 13:10