k 2021

Environmental Literacy of the Czech Teenagers: The Impact of Educational Strategies. Presentation

ČINČERA, Jan, Roman KROUFEK and Franz BOGNER

Basic information

Original name

Environmental Literacy of the Czech Teenagers: The Impact of Educational Strategies. Presentation

Name in Czech

Environmentální gramotnost českých teenagerů: Dopad výukových strategií

Name (in English)

Environmental Literacy of the Czech Teenagers: The Impact of Educational Strategies. Presentation

Authors

ČINČERA, Jan, Roman KROUFEK and Franz BOGNER

Edition

European Conference on Educational Research, 2021

Other information

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Keywords in English

environmental literacy; survey; environmental education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 21/10/2021 13:42, doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D.

Abstract

V originále

This paper focuses on the following research questions: a) what is the level of environmental literacy of the Czech secondary school students, b) what is the relationship of selected components of environmental literacy and, particularly, their responsible environmental behavior, c) what is the impact of selected ESE-teaching strategies on the environmental literacy of students.

In Czech

Studie se soustředí na následující výzkumné otázky: jaká je úroveň environmentální gramotnosti českých studentů, b) jaký je vztah vybraných komponent environmentální gramotnosti k odpovědnému environmentálnímu chování a c) jaký je dopad vybraných ESE strategií na environmentální gramotnost žáků.