SYSLOVÁ, Zora, Eva NOVÁKOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, roč. 26, č. 3, s. 109-130. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2021-3-5. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách
Název česky Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách
Název anglicky The influence of the classroom age arrangement on preschool education
Autoři SYSLOVÁ, Zora (203 Česká republika, garant, domácí), Eva NOVÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Veronika NAJVAROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2021, 1803-7437.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14410/21:00122679
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-5
Klíčová slova česky heterogenní třídy; homogenní třídy; předškolní vzdělávání; přehledová studie
Klíčová slova anglicky mixed-aged classrooms; same-age classrooms; preschool education; review study
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 2. 2022 11:55.
Anotace
Přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy zaměřené na problematiku věkově heterogenních a homogenních tříd v mateřských školách. Této oblasti není v českém předškolním vzdělávání věnován žádný relevantní výzkum, přestože se s povinnou předškolní docházkou (od roku 2017) zvýšila četnost diskusí o vhodnosti heterogenního uspořádání tříd. Studie využívá 14 časopiseckých studií a dvou kapitol v monografiích ze šesti zemí, aby odpověděla na následující otázky: (1) Jaké cíle byly ve studiích sledovány? (2) Jaká podstatná z jištění a závěry z těchto studií vyplynuly? Shrnutí nálezů z vybraných studií naznačují směr, jakým by se mohl ubírat výzkum předškolního vzdělávání v českém prostředí mateřských škol.
Anotace anglicky
The main aim of this review study is to map research that was conducted on mixed-age and same-age preschool classrooms. In the Czech Republic, very little attention has been dedicated to these settings, although after the 2017 implementation of the compulsory preschool year, more attention and discussion is being paid to this research field. A total of 14 studies and 2 chapters from 6 countries were selected and analyzed to answer following questions: (1) What aims are pursued in these studies? and (2) What are the main results of the analyzed studies? A summary of the research findings indicates the orientation of possible preschool school level research in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 29. 3. 2024 10:20