SYSLOVÁ, Zora, Eva NOVÁKOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách (The influence of the classroom age arrangement on preschool education). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol. 26, No 3, p. 109-130. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-5. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1799932, author = {Syslová, Zora and Nováková, Eva and Najvarová, Veronika}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-5}, keywords = {mixed-aged classrooms; same-age classrooms; preschool education; review study}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia paedagogica}, title = {Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách}, url = {https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2411}, volume = {26}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1799932 AU - Syslová, Zora - Nováková, Eva - Najvarová, Veronika PY - 2021 TI - Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách JF - Studia paedagogica VL - 26 IS - 3 SP - 109-130 EP - 109-130 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - mixed-aged classrooms KW - same-age classrooms KW - preschool education KW - review study UR - https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2411 N2 - Přehledová studie si klade za cíl zmapovat výzkumy zaměřené na problematiku věkově heterogenních a homogenních tříd v mateřských školách. Této oblasti není v českém předškolním vzdělávání věnován žádný relevantní výzkum, přestože se s povinnou předškolní docházkou (od roku 2017) zvýšila četnost diskusí o vhodnosti heterogenního uspořádání tříd. Studie využívá 14 časopiseckých studií a dvou kapitol v monografiích ze šesti zemí, aby odpověděla na následující otázky: (1) Jaké cíle byly ve studiích sledovány? (2) Jaká podstatná z jištění a závěry z těchto studií vyplynuly? Shrnutí nálezů z vybraných studií naznačují směr, jakým by se mohl ubírat výzkum předškolního vzdělávání v českém prostředí mateřských škol. ER -
SYSLOVÁ, Zora, Eva NOVÁKOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách (The influence of the classroom age arrangement on preschool education). \textit{Studia paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol.~26, No~3, p.~109-130. ISSN~1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-5.
|