MIKEŠ, Marek and Zdeněk ZÁHORA. Japanese Digital Games in Czech Media Discourse. In Replaying Japan 2021. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Japanese Digital Games in Czech Media Discourse
Name in Czech Japonské digitální hry v českém mediálním diskurzu
Authors MIKEŠ, Marek and Zdeněk ZÁHORA.
Edition Replaying Japan 2021, 2021.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50801 Journalism
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Stránka konference
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) Japonsko; digitální hry; herní tisk
Keywords in English Japan; digital games; game press
Changed by Changed by: Mgr. Marek Mikeš, Ph.D., učo 232529. Changed: 2/3/2023 16:01.
Abstract
In our talk we explored how Japanese games were received in the Czech media discourse, especially in the game press of the 1990s. The aim was to provide more information on this topic from a region that has not yet been examined in this regard. We described conditions that influenced the reception of Japanese games in the Czech Republic in the 1990s and through an analysis of contemporary print, we were able to identify trends in the portrayal of Japanese games, that ranged from an initial disregard to gradual acceptance.
Abstract (in Czech)
V našem příspěvku jsme zkoumali, jak byly japonské hry přijaty v českém mediálním diskurzu, obzvláště pak v herním tisku 90. let. Cílem bylo poskytnout informace z regionu, který v tomto ohledu nebyl ještě prozkoumán. Popsali jsme podmínky, které ovlivnily recepci japonských her v České republice 90. let a skrze analýzu dobového tisku se nám podařilo identifikovat trendy ve vyobrazení japonských her, které se proměňovaly od počátečního nezájmu až po postupné přijetí.
PrintDisplayed: 20/7/2024 05:32