Detailed Information on Publication Record
2021
Social Media Permanent Campaign: Croatian HDZ in July 2021
KUBIŠOVÁ, DominikaBasic information
Original name
Social Media Permanent Campaign: Croatian HDZ in July 2021
Name in Czech
Permanentní kampaň na sociálních sítích: chorvatská strana HDZ v červenci 2021
Authors
KUBIŠOVÁ, Dominika
Edition
International Scientific Conference Philology – Tradition and challenges in the new reality (7th - 9th October, Blagoevgrad, Bulgaria), 2021
Other information
Language
English
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
60203 Linguistics
Country of publisher
Bulgaria
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
Chorvatsko; Facebook; politika; kampaň; HDZ
Keywords in English
Croatia; Facebook; politics; campaign; HDZ
Tags
International impact
Změněno: 3/2/2022 08:01, Mgr. Pavel Pilch, Ph.D.
V originále
Social media are still a relatively new communication line that connects politicians and their voters. This article is based on monitoring posts on official Facebook page of the Croatian right-wing party HDZ that was done in July 2021. The analysis then follows themes, language and emotions that appeared in the selected themes from the twelve that were detected, e.g., covid-19, ratings, ambitions, reactions to the opposition, etc. During the elaboration both positive and negative appeals to emotions, pictures of bright or dark future as well as stronger language in use were observed. A monitoring like this enables to take a step back and look from the outside of what is actually said and then read by voters on Facebook; what are the themes and ambitions of the political party as well as the tone of their communication.
In Czech
Sociální média jsou stále relativně novou komunikační linkou, která spojuje politiky a jejich voliče. Tento článek je založen na sledování příspěvků na oficiální facebookové stránce chorvatské politické strany HDZ, které bylo provedeno v červenci 2021. Analýza pak sleduje témata, jazyk a emoce, které se objevily ve vybraných tématech z dvanácti detekovaných, např. covid-19, hodnocení, ambice, reakce na opozici atd. Při zpracování byly pozorovány pozitivní i negativní apely na emoce, vize světlé či temné budoucnosti i užívaná silnějšího jazyka. Monitoring jako je tento umožňuje udělat krok zpět a podívat se zvenčí na to, co se skutečně říká a co si voliči na Facebooku přečtou; jaká jsou témata a ambice politické strany a také tón jejich komunikace.
Links
MUNI/A/1341/2020, interní kód MU |
|