BUDÍNOVÁ, Irena and Lenka PAVLÍČKOVÁ. Konstrukční úlohy. Učební text pro studenty učitelství matematiky 2. stupně základní školy (Construction tasks. Textbook for students of mathematics teaching of the 2nd grade of primary school). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-9819-0. 2020.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Konstrukční úlohy. Učební text pro studenty učitelství matematiky 2. stupně základní školy
Name (in English) Construction tasks. Textbook for students of mathematics teaching of the 2nd grade of primary school
Authors BUDÍNOVÁ, Irena and Lenka PAVLÍČKOVÁ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 2020.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9819-0
Keywords (in Czech) konstrukční úlohy; GeoGebra
Keywords in English construction tasks; GeoGebra
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 1/11/2021 07:47.
Abstract
Tento učební text je určen studentům učitelství matematiky pro 2. stupeň základní školy jako učební pomůcka při studiu problematiky konstrukčních úloh ve výuce matematiky na základní škola. Text obsahuje nezbytné teoretické poznatky a řadu neřešených i řešených konstrukčních úloh, jak přímými konstrukcemi, tak s využitím peogramu GeoGebra.
Abstract (in English)
This textbook is intended for students of mathematics teaching for the 2nd grade of primary school as a teaching aid in the study of the topic of construction tasks in the teaching of mathematics at primary school. The text contains the necessary theoretical knowledge and a number of unsolved and solved construction problems, both by direct constructions and with the use of the GeoGebra peogram.
PrintDisplayed: 29/3/2024 14:36