BARANOVÁ, Petra a Ivana MÁROVÁ. Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 121 s. ISBN 978-80-210-9560-1. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni
Název česky Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni
Název anglicky Specifics in education of pupils with twice exceptionality at primary school
Autoři BARANOVÁ, Petra a Ivana MÁROVÁ.
Vydání 1. vyd. Brno, 121 s. 2019.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-9560-1
Klíčová slova česky Dvojí výjimečnost; Žák se speciálními vzdělávacími potřebami; Žák nadaný; Nadání; Specifické poruchy učení; Základní škola;
Klíčová slova anglicky Twice exceptionality; Pupil with Special Educational Needs; Gifted pupil; Giftidness; Specific learning disabilities; Primary school;
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 10. 11. 2021 09:48.
Anotace
Předkládaná monografie představuje téma dvojí výjimečnosti, tedy přítomnost speciálních vzdělávacích potřeb, převážně specifických poruch učení, v kombinaci s nadáním či mimořádným nadáním u žáka. V prvních kapitolách jsou charakterizovány základní teoretické koncepty vztahující se ke specifickým poruchám učení, jejich charakteristice a specifickým projevům v mladším školním věku. Dále je vymezena terminologie nadání a mimořádného nadání, jeho identifikace a specifické projevy ve vzdělávání. Všechna teoretická témata jsou charakterizována z pohledu tuzemské a zahraniční literatury. Těžiště monografie tkví v kvalitativním výzkumném šetření realizovaném s běžnými a speciálními pedagogy, jehož cílem bylo zmapování možností úprav vzdělávacího procesu, přístupu učitele a využití vhodných vzdělávacích strategií ke zefektivnění vzdělávacího procesu žáků s dvojí výjimečností.
Anotace anglicky
The submitted monograph deals with the topic of twice exceptionality, i.e. the presence of special educational needs, mostly specific learning disabilities, combined with talent or extraordinary talent in the pupil. In the first chapters, basic theoretical concepts related to specific learning disabilities, their characteristics and specific manifestations in younger school age are characterized. In addition, the terminology of talent and extraordinary talent, its identification and specific manifestations in education are defined. The main part of the monograph is in a qualitative research survey carried out with ordinary and special educators, which aimed to map out the possibilities of adjusting the educational process, the teacher's approach and the utilization of appropriate educational strategies to make the educational process of pupils with dual exceptionalism more efficient.
Návaznosti
MUNI/A/1432/2018, interní kód MUNázev: Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí
Investor: Masarykova univerzita, Role speciální pedagogiky v prostředí inkluzivního školského prostředí, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 16:10