Detailed Information on Publication Record
2021
Navigátor Úvod do umění nových médií
FRANCOVÁ, JanaBasic information
Original name
Navigátor Úvod do umění nových médií
Name in Czech
Navigátor Úvod do umění nových médií
Name (in English)
The New Media Art Navigator
Authors
Edition
1. vydání. Brno, 263 pp. 2021
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome
Odborná kniha
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-9887-9
Keywords (in Czech)
umění videa, zvukové umění / sound art, performance, interaktivní instalace, robotické umění, telematika, videomapping, VJing, net art, game art, softvérové umění, algoritmické umění, umělou inteligence, DNA, databáze
Keywords in English
video art, sound art, performance, interactive installation, robotic art, telematics, videomapping, VJing, net art, game art, software art, algorithmic art, artificial intelligence, DNA, database
Tags
Změněno: 10/11/2021 10:05, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá
V originále
Kniha se jmenuje Navigátor úvod do umění nových médií, protože nabízí asociativního průvodce neustále se měnícím prostorem technologicky podmíněného umění. Samotná rychlost vývoje technologií vědy a umění totiž nepředurčuje toto téma k encyklopedickému zpracování. První tři kapitoly knihy zkoumají médium v umění, terminologii nových médií a počátky audiovize. Následující čtyři kapitoly prozkoumají obecné koncepty času, prostoru, těla a kódu v rámci technologií používaných v umění nových médií. Na takto vytyčených konceptuálních osách se Navigátor věnuje formám a příkladům umění nových médií. Najdeme zde asociativní souvislosti mezi konkrétními díly umění videa, zvukového umění/sound artu, performance, interaktivní instalace, robotického umění, telematiky, videomappingu, VJingu, net artu, game artu, softwarového umění, algoritmického umění, umělé inteligence i práce s DNA nebo databázemi. Navigátor je zároveň rozcestníkem, jehož součástí je ilustrovaný jmenný rejstřík, který propojuje odkazy na stránky v knize s dalšími internetovými zdroji (dokumentace děl, rozhovory s autory, jejich webové stránky, databáze a podobně) prostřednictvím QR kódů.
In Czech
Kniha se jmenuje Navigátor úvod do umění nových médií, protože nabízí asociativního průvodce neustále se měnícím prostorem technologicky podmíněného umění. Samotná rychlost vývoje technologií vědy a umění totiž nepředurčuje toto téma k encyklopedickému zpracování. První tři kapitoly knihy zkoumají médium v umění, terminologii nových médií a počátky audiovize. Následující čtyři kapitoly prozkoumají obecné koncepty času, prostoru, těla a kódu v rámci technologií používaných v umění nových médií. Na takto vytyčených konceptuálních osách se Navigátor věnuje formám a příkladům umění nových médií. Najdeme zde asociativní souvislosti mezi konkrétními díly umění videa, zvukového umění/sound artu, performance, interaktivní instalace, robotického umění, telematiky, videomappingu, VJingu, net artu, game artu, softwarového umění, algoritmického umění, umělé inteligence i práce s DNA nebo databázemi. Navigátor je zároveň rozcestníkem, jehož součástí je ilustrovaný jmenný rejstřík, který propojuje odkazy na stránky v knize s dalšími internetovými zdroji (dokumentace děl, rozhovory s autory, jejich webové stránky, databáze a podobně) prostřednictvím QR kódů.
In English
The book is called The New Media Art Navigator because it offers an associative guide to the ever-changing space of technologically conditioned art. The sheer speed of the development of science and art technologies does not predestine this topic to encyclopedic processing. The first three chapters of the book examine the medium in art, the terminology of new media and the beginnings of audio-vision. The following four chapters explore the general concepts of time, space, body, and code within the technologies used in the art of new media. On such conceptual axes, the Navigator focuses on forms and examples of new media art. Here you will find associative connections between specific works of video art, sound art, performance, interactive installations, robotic art, telematics, videomapping, VJing, net art, game art, software art, algorithmic art, artificial intelligence and work with DNA or databases. The Navigator is also a signpost, which includes an illustrated name index, which links to pages in the book with other Internet resources (documentation of works, interviews with authors, their websites, databases, etc.) via QR codes.