RYŠKA, David. "I know you got it right" : jak učitelé angličtiny vzdělávající se při zaměstnání zajišťují zapojení žáků během frontální výuky (“I know you got it right” : How in-service EFL teachers secure learners’ participation during fronted whole-class activities). In Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání : pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 29. výroční konference, ČAPV 2021, Brno. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name "I know you got it right" : jak učitelé angličtiny vzdělávající se při zaměstnání zajišťují zapojení žáků během frontální výuky
Name (in English) “I know you got it right” : How in-service EFL teachers secure learners’ participation during fronted whole-class activities
Authors RYŠKA, David.
Edition Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání : pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 29. výroční konference, ČAPV 2021, Brno, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 60203 Linguistics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) konverzační analýza; frontální výuka; výuka anglického jazyka; interakce ve třídě
Keywords in English conversation analysis; whole-class interaction; English as a foreign language teaching; classroom interaction
Changed by Changed by: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Changed: 4/2/2022 12:12.
Abstract
Tato konverzačněanalytická studie se zabývá prostředky, které učitelé angličtiny vzdělávající se při zaměstnání uplatňují při frontální výuce k zapojení několika žáků najednou, a reakcemi žáků na ně. Práce analyzuje videonahrávky devíti lekcí (387 minut) vedených šesti studenty učitelství v rámci praxe. Ukazuje, že tito učitelé disponují množstvím prostředků, jimiž mohou podpořit účast svých žáků. Jejich použití je navíc často vázáno na bezprostřední cíl probíhající aktivity. Výsledky mají implikace pro vzdělávání učitelů, zejména v souvislosti s rozvojem jejich interakční kompetence ve třídě (Walsh & Li, 2013).
Abstract (in English)
This conversation‐analytic study explores the resources used by in‐service EFL teachers to manage participation of multiple learners at once, and the learners’ reactions to them. It analyses video‐recordings of nine lessons (387 min.) taught by six in‐service teachers during their teaching practice. The study presents a range of resources employed to secure participation and shows that their deployment is often tied to the pedagogical goal of an activity. The findings have implications for teacher education, mainly in relation to the development of their Classroom Interactional Competence (Walsh & Li, 2013).
Links
MUNI/A/1376/2020, interní kód MUName: Paradigms, strategies and developments - English lingustics and translation
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 1/9/2024 08:25