RODOVÁ, Veronika and Katja ROPERT PERNE. Drama in gledališče v izobraževanju kot metoda za vključevanje socialnega in čustvenega vidika v izobraževalni proces (Drama and theater in teaching as a method of integrating social and emotional aspects into the educational process). In Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Učenje in poučevanje na daljavo – Izkušnje, problemi, perspektive. 2021. ISBN 978-961-270-376-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Drama in gledališče v izobraževanju kot metoda za vključevanje socialnega in čustvenega vidika v izobraževalni proces
Name in Czech Drama a divadlo ve výuce jako metoda integrace sociálních a emočních aspektů do vzdělávacího procesu
Name (in English) Drama and theater in teaching as a method of integrating social and emotional aspects into the educational process
Authors RODOVÁ, Veronika and Katja ROPERT PERNE.
Edition Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju: Učenje in poučevanje na daljavo – Izkušnje, problemi, perspektive, 2021.
Other information
Original language Slovenian
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Slovenia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-961-270-376-9
Keywords (in Czech) dramatické a divadelní metody ve výuce; pohoda; sociální a emoční dovednosti
Keywords in English drama and theatrical methods in teaching; well-being; social and emotional skills
Tags International impact
Changed by Changed by: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Changed: 15/11/2021 16:22.
Abstract
Projekt je raziskoval potencial gledališča in drame v izobraževanju kot celostnega pristopa k učenju, ki poleg usmerjenosti na akademske veščine vključuje in razvija tako socialni kot čustveni vidik razvoja otrok in mladostnikov, ter tudi učiteljev, s tem pa pripomore k boljšemu počutju vseh udeleženih in izboljšani šolski klimi. Uporabljena metoda samorefleksije teme wellbeinga je omogočila raziskovanje in refleksicjo socialnega in čustvenega vidika v izobraževalnem procesu, tako pri učencih kot učiteljih.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje mezinárodní Projekt Be or not to be well? a vybrané výsledky výzkumu na téma spokojenosti a pohody (well-being). Cílem projektu bylo zkoumat potenciál divadla a dramatické výchovy ve výuce jako holistického přístupu k učení, který kromě zaměření na akademické dovednosti integruje a rozvíjí sociální a emocionální aspekty u žáků i u učitelů, čímž přispívá k dobrému pocitu všech zúčastněných a ke zlepšení školního klimatu. Metoda sebereflexe v rámci tématu pohody byla použita ke zkoumání a reflexi sociálních a emocionálních aspektů ve vzdělávacím procesu.
Abstract (in English)
The paper presents the international project Be or not to be well? and selected research results on the topic of satisfaction and well-being. The aim of the project was to explore the potential of theater and drama education in teaching as a holistic approach to learning, which in addition to focusing on academic skills integrates and develops social and emotional aspects in pupils and teachers, thus contributing to well-being and improving the school climate. The method of self-reflection within the topic of well-being was used to explore and reflect on social and emotional aspects in the educational process.
PrintDisplayed: 6/9/2024 23:25