FOŘTOVÁ, Nicola Catherine. Korekční postupy ve virtuální a kontaktní výuce : představení výzkumného projektu (CORRECTION PRACTICES IN VIRTUAL AND FACE-TO-FACE EFL CLASSROOMS : INTRODUCTION OF A RESEARCH PROJECT). In Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání : pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 29. výroční konference, ČAPV 2021, Brno, 13.-15. září, 2021. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Korekční postupy ve virtuální a kontaktní výuce : představení výzkumného projektu
Name in Czech Korekční postupy ve virtuální a kontaktní výuce : představení výzkumného projektu
Name (in English) CORRECTION PRACTICES IN VIRTUAL AND FACE-TO-FACE EFL CLASSROOMS : INTRODUCTION OF A RESEARCH PROJECT
Authors FOŘTOVÁ, Nicola Catherine.
Edition Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání : pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku, 29. výroční konference, ČAPV 2021, Brno, 13.-15. září, 2021, 2021.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) opravné postupy; konverzační analýza; interakce žák-učitel; osvojování druhého jazyka; angličtina jako cizí jazyk
Keywords in English correction practices; conversation analyazisis; student‑teacher interaction; second language acquisition; English as a foreign language
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Changed: 10/2/2022 12:21.
Abstract
Cílem posteru je představit počáteční fáze výzkumného projektu, který zkoumá interakci při výuce angličtině jako cizím jazyce (EFL). Konkrétně se zaměřujeme na typy opravných postupů, které studenti učitelství a zkušení učitelé používají při výuce angličtiny. Základním analytickým nástrojem je multimodální konver‑ zační analýza (CA), kterou jsme aplikovali na třech souborech dat z video a audio nahrávek z různých kurzů EFL vyučovaných v různých prostředích. Výzkum přispívá k našemu porozumění opravným postupům v různých prostředích EFL.
Abstract (in English)
The aim of the poster is to introduce the initial stages of a research project which investigates interaction in the English as a foreign language (EFL) class‑ room, with a specific focus on the types of correction practices that pre-service and experienced teachers employ in various EFL contexts. For the purpose of the research multimodal conversation analysis (CA) will be conducted on three datasets of video and audio recordings from a variety of EFL courses taught in various settings. The research contributes to our understanding of correction practices in various EFL settings (i.e. online, F2F).
Links
MUNI/A/1376/2020, interní kód MUName: Paradigms, strategies and developments - English lingustics and translation
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 30/4/2024 10:48