Model poskytovania behaviorálnej intervencie so zameraním na školenie a supervíziu rodičov detí s ...
MAŠTENOVÁ, Zuzana. Model poskytovania behaviorálnej intervencie so zameraním na školenie a supervíziu rodičov detí s PAS. In I. Česko-Slovenská konferencia v aplikovanej behaviorálnej analýze. 2021. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Model poskytovania behaviorálnej intervencie so zameraním na školenie a supervíziu rodičov detí s PAS |
Název anglicky | Model of providing behavior interventions focused on training and supervision of parents of children with AS |
Autoři | MAŠTENOVÁ, Zuzana. |
Vydání | I. Česko-Slovenská konferencia v aplikovanej behaviorálnej analýze, 2021. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | slovenština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50302 Education, special |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
WWW | URL |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | Autismus; školení rodičů; supervize rodičů; behaviorlní intervence |
Klíčová slova anglicky | Autism; parent training; parent supervision; behavior intervention |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnil: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 18. 11. 2021 09:20. |
Anotace |
---|
Rodičia zohrávajú kľúčovú rolu v intervenčnom programe svojho dieťaťa s diagnózou PAS a mali by byť rovnocenným členom intervenčného tímu. Cieľom príspevku je vysvetliť dôležitosť a efektívnosť rodičmi implementovanej behaviorálnej intervencie ako na dôkazoch založenom prístupe k vzdelávaniu detí s PAS. Predstavíme súhrn rôznych stratégií a postupov poskytovania efektívneho tréningu rodičom a iným blízkym osobám. Povieme si o výhodách a nevýhodách rodiča v roli terapeuta. Stručne predstavíme ekonomicky výhodný model intervencie, ktorý je možné využiť v krajinách a regiónoch s nízkou úrovňou socio-ekonimického rozvoja a slabým prístupom k službám, kde behaviorálne intervencie nie sú službou hradenou štátom alebo preplácané zdravotnými poisťovňami. |
Anotace anglicky |
---|
Parents play significant role and should be an integral member of the autism treatment team in every intervention program for child with autism. This presentation will address importance and effectiveness of parent mediated intervention as evidence based approach in autism treatment, with emphasis on early intervention. We will provide a review of various strategies and procedures for the delivery of effective parent/caregiver training. We will explore and identify advantages and disadvantages of parent in the role of therapist for their own child of autism. We will also discuss low-cost intervention model based on parent mediated intervention in under-developed and under-serviced countries or regions where intensive behavioral interventions are not governement funded or covered by health insurance. |
Návaznosti | |
---|---|
MUNI/A/1457/2020, interní kód MU | Název: Role rodičů a dalších pečovatelů při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a jinými neurovývojovými poruchami |
Investor: Masarykova univerzita, Role rodičů a dalších pečovatelů při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a jinými neurovývojovými poruchami |
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 19:05