MAŠTENOVÁ, Zuzana. Model poskytovania behaviorálnej intervencie so zameraním na školenie a supervíziu rodičov detí s PAS. In I. Česko-Slovenská konferencia v aplikovanej behaviorálnej analýze. 2021.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Model poskytovania behaviorálnej intervencie so zameraním na školenie a supervíziu rodičov detí s PAS
Název anglicky Model of providing behavior interventions focused on training and supervision of parents of children with AS
Autoři MAŠTENOVÁ, Zuzana.
Vydání I. Česko-Slovenská konferencia v aplikovanej behaviorálnej analýze, 2021.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky Autismus; školení rodičů; supervize rodičů; behaviorlní intervence
Klíčová slova anglicky Autism; parent training; parent supervision; behavior intervention
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 18. 11. 2021 09:20.
Anotace
Rodičia zohrávajú kľúčovú rolu v intervenčnom programe svojho dieťaťa s diagnózou PAS a mali by byť rovnocenným členom intervenčného tímu. Cieľom príspevku je vysvetliť dôležitosť a efektívnosť rodičmi implementovanej behaviorálnej intervencie ako na dôkazoch založenom prístupe k vzdelávaniu detí s PAS. Predstavíme súhrn rôznych stratégií a postupov poskytovania efektívneho tréningu rodičom a iným blízkym osobám. Povieme si o výhodách a nevýhodách rodiča v roli terapeuta. Stručne predstavíme ekonomicky výhodný model intervencie, ktorý je možné využiť v krajinách a regiónoch s nízkou úrovňou socio-ekonimického rozvoja a slabým prístupom k službám, kde behaviorálne intervencie nie sú službou hradenou štátom alebo preplácané zdravotnými poisťovňami.
Anotace anglicky
Parents play significant role and should be an integral member of the autism treatment team in every intervention program for child with autism. This presentation will address importance and effectiveness of parent mediated intervention as evidence based approach in autism treatment, with emphasis on early intervention. We will provide a review of various strategies and procedures for the delivery of effective parent/caregiver training. We will explore and identify advantages and disadvantages of parent in the role of therapist for their own child of autism. We will also discuss low-cost intervention model based on parent mediated intervention in under-developed and under-serviced countries or regions where intensive behavioral interventions are not governement funded or covered by health insurance.
Návaznosti
MUNI/A/1457/2020, interní kód MUNázev: Role rodičů a dalších pečovatelů při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a jinými neurovývojovými poruchami
Investor: Masarykova univerzita, Role rodičů a dalších pečovatelů při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra a jinými neurovývojovými poruchami
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 19:05