Detailed Information on Publication Record
2021
Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na techniky vizualizace
ŠTIBRÁNYIOVÁ, MarínaBasic information
Original name
Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na techniky vizualizace
Authors
Edition
XV. konference doktorského studijního programu Speciální pedagogika: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 2021, 2021
Other information
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
sluchové postižení, inkluze, výukové strategie, podpůrná opatření
Tags
Reviewed
Změněno: 17/3/2022 14:28, Dana Nesnídalová
Abstract
V originále
Žák se sluchovým postižením v běžné škole má nároky na úpravu vzdělávacího prostředí, metod a forem výuky, aby měl vyrovnané šance na vzdělání tím, že informace které jsou během výuky sdělovány mu jsou přístupné. Příspěvek se hlouběji zaobírá úspěšnými technikami vizualizace výukového prostředí a samotného procesu výuky a navazuje na článek “Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na komunikační strategie pedagogických pracovníků”, který analyzoval úspěšné komunikační strategie užívané během výuky a v komunikaci mezi školou a rodinou dítěte se sluchovým postižením. Žák se sluchovým postižením vnímá svět primárně vizuálně a porozumět informacím přijímaným sluchovou cestou jsou pro něj větší výzvou než pro jeho slyšící spolužáky. Adekvátní úprava prostředí a procesu výuky žákovi usnadňuje porozumění a zapojení do aktivit během hodiny. Na techniky vizualizace lze nahlížet jako na ty, které vizualizují výukové prostředí a na ty, které vizualizují proces výuky.
Links
MUNI/B/1332/2020, interní kód MU |
|