Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1804562, author = {Štibrányiová, Marína}, booktitle = {XV. konference doktorského studijního programu Speciální pedagogika: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 2021}, title = {Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na techniky vizualizace}, year = {2021} }
TY - CONF ID - 1804562 AU - Štibrányiová, Marína PY - 2021 TI - Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na techniky vizualizace N2 - Žák se sluchovým postižením v běžné škole má nároky na úpravu vzdělávacího prostředí, metod a forem výuky, aby měl vyrovnané šance na vzdělání tím, že informace které jsou během výuky sdělovány mu jsou přístupné. Příspěvek se hlouběji zaobírá úspěšnými technikami vizualizace výukového prostředí a samotného procesu výuky a navazuje na článek “Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na komunikační strategie pedagogických pracovníků”, který analyzoval úspěšné komunikační strategie užívané během výuky a v komunikaci mezi školou a rodinou dítěte se sluchovým postižením. Žák se sluchovým postižením vnímá svět primárně vizuálně a porozumět informacím přijímaným sluchovou cestou jsou pro něj větší výzvou než pro jeho slyšící spolužáky. Adekvátní úprava prostředí a procesu výuky žákovi usnadňuje porozumění a zapojení do aktivit během hodiny. Na techniky vizualizace lze nahlížet jako na ty, které vizualizují výukové prostředí a na ty, které vizualizují proces výuky. ER -
ŠTIBRÁNYIOVÁ, Marína. Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na techniky vizualizace. In \textit{XV. konference doktorského studijního programu Speciální pedagogika: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 2021}. 2021.
|