ŠTIBRÁNYIOVÁ, Marína. Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na techniky vizualizace. In XV. konference doktorského studijního programu Speciální pedagogika: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 2021. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na techniky vizualizace
Authors ŠTIBRÁNYIOVÁ, Marína.
Edition XV. konference doktorského studijního programu Speciální pedagogika: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 2021, 2021.
Other information
Type of outcome Presentations at conferences
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) sluchové postižení, inkluze, výukové strategie, podpůrná opatření
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 17/3/2022 14:28.
Abstract
Žák se sluchovým postižením v běžné škole má nároky na úpravu vzdělávacího prostředí, metod a forem výuky, aby měl vyrovnané šance na vzdělání tím, že informace které jsou během výuky sdělovány mu jsou přístupné. Příspěvek se hlouběji zaobírá úspěšnými technikami vizualizace výukového prostředí a samotného procesu výuky a navazuje na článek “Specifika vzdělávání žáků se sluchovým postižením v inkluzivním prostředí běžné základní školy — zaměřeno na komunikační strategie pedagogických pracovníků”, který analyzoval úspěšné komunikační strategie užívané během výuky a v komunikaci mezi školou a rodinou dítěte se sluchovým postižením. Žák se sluchovým postižením vnímá svět primárně vizuálně a porozumět informacím přijímaným sluchovou cestou jsou pro něj větší výzvou než pro jeho slyšící spolužáky. Adekvátní úprava prostředí a procesu výuky žákovi usnadňuje porozumění a zapojení do aktivit během hodiny. Na techniky vizualizace lze nahlížet jako na ty, které vizualizují výukové prostředí a na ty, které vizualizují proces výuky.
Links
MUNI/B/1332/2020, interní kód MUName: Metodologické a prezentační dovednosti kandidátů Ph.D. zaměřujících se na výzkum vzdělávání žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami
Investor: Masaryk University
PrintDisplayed: 6/10/2024 22:21