BRÜCKNEROVÁ, Karla. Intergenerational learning among teachers. In Zvaná přednáška na Institute of Educational Studies and Cultural Management (University of Debrecen). 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Intergenerational learning among teachers
Name in Czech Mezigenerační učení mezi učiteli
Authors BRÜCKNEROVÁ, Karla.
Edition Zvaná přednáška na Institute of Educational Studies and Cultural Management (University of Debrecen), 2021.
Other information
Original language English
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Hungary
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) mezigenerační učení, učení na pracovišti, leadership
Keywords in English intergenerational learning, workplace learning, leadership
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 11/1/2022 12:45.
Abstract
Keynote presents learning contents shared among teachers from different generations and learning interactions appointed. Based on these categories, four types of intergenerational learning are discussed and explained by examples from research data obtained by observations and interviews. The typology of intergenerational learning among teachers is used to describe the relationships between the structure of workplace learning among teachers and the type of school leadership.
Abstract (in Czech)
Přednáška představila učební obsahy a učební interakce, které učitelé z rozdílných generací využívají při vzájemném učení. Na základě těchto kategorií jsem definovala čtyři typy mezigeneračního učení, které dokládám na datech z rozhovorů a pozorování. V závěru je typologie použita pro objasnění vztahu vztahu mezi charakteristikami mezigeneračního učení a typem leadershipu školy.
PrintDisplayed: 1/9/2024 01:16