RODOVÁ, Veronika and Zora SYSLOVÁ. Profesní identita studentek učitelství pro mateřské školy a její odraz v portfoliu (Professional identity of pre-service kindergarten teachers and its reflection in their portfolios). Pedagogická orientace. Vědecký časopis České pedagogické společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol. 31, No 1, p. 35-69. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-1-35. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1809457, author = {Rodová, Veronika and Syslová, Zora}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-1-35}, keywords = {portfolio; student; reflectively conceived pre-service teacher training; professional development; action research; socio-constructivism}, language = {cze}, issn = {1211-4669}, journal = {Pedagogická orientace. Vědecký časopis České pedagogické společnosti}, title = {Profesní identita studentek učitelství pro mateřské školy a její odraz v portfoliu}, url = {https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/1395}, volume = {31}, year = {2021} }
TY - JOUR ID - 1809457 AU - Rodová, Veronika - Syslová, Zora PY - 2021 TI - Profesní identita studentek učitelství pro mateřské školy a její odraz v portfoliu JF - Pedagogická orientace. Vědecký časopis České pedagogické společnosti VL - 31 IS - 1 SP - 35-69 EP - 35-69 PB - Masarykova univerzita SN - 12114669 KW - portfolio KW - student KW - reflectively conceived pre-service teacher training KW - professional development KW - action research KW - socio-constructivism UR - https://journals.muni.cz/pedor/issue/view/1395 N2 - Předložená studie přináší pohled na portfolio a jeho místo v reflektivně pojatém přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Autorky ve shodě s jinými autory vnímají portfolio jako fenomén, který významným způsobem ovlivňuje individuální učitelskou profesionalizaci a představuje tak důležité pedeutologické téma. Úvodní část studie je věnována profesionalizační koncepci učitelské přípravy a analýze klíčového pojmu „portfolio“, která se opírá o přehledovou studii českých i zahraničních zdrojů. Jádro studie tvoří akční výzkum zaměřený na sledování vlivu kurzu Tvorba profesního portfolia na rozvoj profesní identity studentek. Výsledky studie ukazují obraz profesního zrání studentek zachyceného v čase prostřednictvím rozhovorů, písemných narací a portfolií. Nad rámec akčního výzkumu přináší studie čtyři individualizované portréty studentek, které využily portfolia při státní závěrečné zkoušce. ER -
RODOVÁ, Veronika and Zora SYSLOVÁ. Profesní identita studentek učitelství pro mateřské školy a její odraz v portfoliu (Professional identity of pre-service kindergarten teachers and its reflection in their portfolios). \textit{Pedagogická orientace. Vědecký časopis České pedagogické společnosti}. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol.~31, No~1, p.~35-69. ISSN~1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-1-35.
|