NOVOTNÝ, Petr, Petr NOVOTNÝ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách. (Non-traditional students studying education in Czech universities). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 306 pp. ISBN 978-80-210-9974-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9974-2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách.
Name (in English) Non-traditional students studying education in Czech universities
Authors NOVOTNÝ, Petr, Petr NOVOTNÝ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 306 pp. 2021.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-9974-6
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9974-2021
Keywords (in Czech) netradiční studenti; pedagogické obory; výzkum; angažovanost ve studiu
Keywords in English non-traditional students; education degrees; research; study engagement
Tags Munipress
Changed by Changed by: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Changed: 11/1/2022 12:53.
Abstract
Monografie je věnována tématu netradičních studentů v terciárním vzdělávání. Hlavním definičním kritériem této skupiny je věk a přestávka ve formálním vzdělávání po dokončení střední školy. Z netradičních studentů studujících na českých vysokých školách byli vybráni studenti studující pedagogické obory, tedy obory, které poskytují kvalifikaci pro práci ve vzdělávání (např. učitelé, poradci, vychovatelé, sociální pedagogové, asistenti učitele, vzdělavatelé dospělých). Kniha je rozdělená do 11 vzájemně propojených kapitol prezentujících teoretická východiska, metodologii a výsledky výzkumu provedeného autory knihy s využitím smíšeného výzkumného designu.
Abstract (in English)
This publication is devoted to the topic of non-traditional students in tertiary education. The key criteria for our definition of this group are age and a break in the formal educational trajectory after high school. From among all the non-traditional students in Czech higher education, we selected those who chose university studies in study programs that qualify them for work in education (e.g., teachers, counsellors, youth workers, teacher assistants, social educators, and adult educators). The book is divided into 11 interconnected chapters presenting theoretical background, methodology and results of mixed design research conducted by the team of authors.
PrintDisplayed: 10/7/2024 10:42