c 2021

Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty

SYSLOVÁ, Zora, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslav JINDRA, Iva KOUŘILOVÁ, Hana KŘÍŽOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty

Name (in English)

Practice of the study program Teacher Training for Kindergartens: Methodical Handbook for Students

Edition

První. Brno, 118 pp. 2021

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7982-3

Keywords (in Czech)

Praxe; studenti oboru Učitelství pro mateřské školy; reflexe; portfolio.

Keywords in English

Practice; students of Preschool Teacher Training; reflection; portfolio.

Tags

Reviewed
Změněno: 28/2/2022 09:39, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Metodická příručka vznikla s cílem pomoci studentům bakalářského studijního programu Učitelství pro mateřské školy lépe se orientovat v systému pedagogických a didaktických praxí tak, aby měli ucelenou představu o jejich organizaci a vztahu k některým teoretickým předmětům. Současně by měla poskytnout hlubší vhled do vztahu mezi teorií a praxí prostřednictvím portfolia a přiblížit jeho funkci v samém závěru studia, tedy při státní závěrečné zkoušce.

In English

The methodological manual was created with the aim of helping students of the bachelor's study program Teacher Training for Kindergartens to better understand the system of pedagogical and didactic practices so that they have a comprehensive idea of their organization and relationship to some theoretical subjects. At the same time, it should provide a deeper insight into the relationship between theory and practice through the portfolio and approach its function at the very end of the study, ie during the final state examination.