Detailed Information on Publication Record
2021
Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty
SYSLOVÁ, Zora, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslav JINDRA, Iva KOUŘILOVÁ, Hana KŘÍŽOVÁ et. al.Basic information
Original name
Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty
Name (in English)
Practice of the study program Teacher Training for Kindergartens: Methodical Handbook for Students
Authors
SYSLOVÁ, Zora, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslav JINDRA, Iva KOUŘILOVÁ, Hana KŘÍŽOVÁ, Leona MUŽÍKOVÁ, Pavla NOVOTNÁ, Hana STADLEROVÁ and Daniela TAYLOR
Edition
První. Brno, 118 pp. 2021
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-7982-3
Keywords (in Czech)
Praxe; studenti oboru Učitelství pro mateřské školy; reflexe; portfolio.
Keywords in English
Practice; students of Preschool Teacher Training; reflection; portfolio.
Tags
Reviewed
Změněno: 28/2/2022 09:39, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Metodická příručka vznikla s cílem pomoci studentům bakalářského studijního programu Učitelství pro mateřské školy lépe se orientovat v systému pedagogických a didaktických praxí tak, aby měli ucelenou představu o jejich organizaci a vztahu k některým teoretickým předmětům. Současně by měla poskytnout hlubší vhled do vztahu mezi teorií a praxí prostřednictvím portfolia a přiblížit jeho funkci v samém závěru studia, tedy při státní závěrečné zkoušce.
In English
The methodological manual was created with the aim of helping students of the bachelor's study program Teacher Training for Kindergartens to better understand the system of pedagogical and didactic practices so that they have a comprehensive idea of their organization and relationship to some theoretical subjects. At the same time, it should provide a deeper insight into the relationship between theory and practice through the portfolio and approach its function at the very end of the study, ie during the final state examination.