SYSLOVÁ, Zora, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslav JINDRA, Iva KOUŘILOVÁ, Hana KŘÍŽOVÁ, Leona MUŽÍKOVÁ, Pavla NOVOTNÁ, Hana STADLEROVÁ and Daniela TAYLOR. Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty (Practice of the study program Teacher Training for Kindergartens: Methodical Handbook for Students). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 115 pp. ISBN 978-80-210-7982-3. 2021.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty
Name (in English) Practice of the study program Teacher Training for Kindergartens: Methodical Handbook for Students
Authors SYSLOVÁ, Zora, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslav JINDRA, Iva KOUŘILOVÁ, Hana KŘÍŽOVÁ, Leona MUŽÍKOVÁ, Pavla NOVOTNÁ, Hana STADLEROVÁ and Daniela TAYLOR.
Edition 1., elektronické vyd. Brno, 115 pp. 2021.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW Čítárna Munispace
ISBN 978-80-210-7982-3
Keywords (in Czech) Praxe; studenti oboru Učitelství pro mateřské školy; reflexe; portfolio.
Keywords in English Practice; students of Preschool Teacher Training; reflection; portfolio.
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Changed: 3/1/2022 08:20.
Abstract
Metodická příručka vznikla s cílem pomoci studentům bakalářského studijního programu Učitelství pro mateřské školy lépe se orientovat v systému pedagogických a didaktických praxí tak, aby měli ucelenou představu o jejich organizaci a vztahu k některým teoretickým předmětům. Současně by měla poskytnout hlubší vhled do vztahu mezi teorií a praxí prostřednictvím portfolia a přiblížit jeho funkci v samém závěru studia, tedy při státní závěrečné zkoušce.
Abstract (in English)
The methodological manual was created with the aim of helping students of the bachelor's study program Teacher Training for Kindergartens to better understand the system of pedagogical and didactic practices so that they have a comprehensive idea of their organization and relationship to some theoretical subjects. At the same time, it should provide a deeper insight into the relationship between theory and practice through the portfolio and approach its function at the very end of the study, ie during the final state examination.
PrintDisplayed: 20/4/2024 00:16