c 2021

Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty

SYSLOVÁ, Zora, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslav JINDRA, Iva KOUŘILOVÁ, Hana KŘÍŽOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty

Name (in English)

Practice of the study program Teacher Training for Kindergartens: Methodical Handbook for Students

Edition

1., elektronické vyd. Brno, 115 pp. 2021

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

ISBN

978-80-210-7982-3

Keywords (in Czech)

Praxe; studenti oboru Učitelství pro mateřské školy; reflexe; portfolio.

Keywords in English

Practice; students of Preschool Teacher Training; reflection; portfolio.

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 3/1/2022 08:20, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Abstract

V originále

Metodická příručka vznikla s cílem pomoci studentům bakalářského studijního programu Učitelství pro mateřské školy lépe se orientovat v systému pedagogických a didaktických praxí tak, aby měli ucelenou představu o jejich organizaci a vztahu k některým teoretickým předmětům. Současně by měla poskytnout hlubší vhled do vztahu mezi teorií a praxí prostřednictvím portfolia a přiblížit jeho funkci v samém závěru studia, tedy při státní závěrečné zkoušce.

In English

The methodological manual was created with the aim of helping students of the bachelor's study program Teacher Training for Kindergartens to better understand the system of pedagogical and didactic practices so that they have a comprehensive idea of their organization and relationship to some theoretical subjects. At the same time, it should provide a deeper insight into the relationship between theory and practice through the portfolio and approach its function at the very end of the study, ie during the final state examination.