B 2021

Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice

BUDÍNOVÁ, Irena

Základní údaje

Originální název

Přístupy nadaných žáků 1. a 2. stupně základní školy k řešení některých typů úloh v matematice

Název anglicky

Approaches of gifted pupils to solving some types of mathematical tasks

Vydání

1. dotisk 1. vyd. Brno, 200 s. Matematika a didaktika matematiky, sv. 4, 2021

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-9215-0

Klíčová slova česky

nadání; nadaný žák; matematické nadání; matematická úloha; řešitelské strategie

Klíčová slova anglicky

gift; gifted pupil; mathematical gift; mathematical problem; solving strategies

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 7. 1. 2022 08:36, Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá

Anotace

V originále

Hlavním cílem monografie je demonstrovat různé přístupy v uvažování při řešení slovních úloh nadanými žáky 1. a 2. stupně základní školy. První část monografie je teoretická a zabývá se problematikou nadaných žáků – definicí nadání, možnostmi identifikace nadaných žáků, druhy nadání, problémy nadaných žáků ve školní praxi. V praktické části je věnována pozornost teorii různých strategií při řešení určitých typů matematických úloh, jako jsou úlohy rovnicového typu či logické úlohy.

Anglicky

The main goal of the monograph is to show various ways of solving word tasks by gifted pupils of the elementary school. The first part of the monograph is theoretical and deals with the issues of gifted pupils. The practical part deals with analysis of solving strategies used by pupils.